سلام. من یک سوال داشتم، ممنون که جواب میدید.

یکی اینکه خوردن قرصهای ال دی (اتیسترون) ممکنه هورمونی در خون آزاد کنه که در نتیجه آزمایش بتا تاثیر داشته باشه؟

یعنی ممکنه کسی باردار باشه ولی چون داشته قرص های ال دی و امثال اون مصرف میکرده، اشتباها نتیجه آزمایشش منفی در بیاد؟

من 1 ماه و یک هفته پیش قرص اورژانسی خوردم. (البته رابطه ام جوری بود که کلا احتمال بارداری خیلی کم بود و نزدیک صفر بود، چون فکر میکنم که شاید یک قطره منی نزدیک واژنم ریخته شده بود) اما پریود نشدم دوز متفاوت از قرص ال دی خوردم که پریود بشم، در حین خوردن قرص تست بارداری و بی بی چک دادم (حدودا 10 روز از تاخیر در پریودم گذشته بود که تست دادم) که جفتشون منفی بودن. بعد از اینکه قرصا تموم شد. در حد 3 الی 4 روز فقط لکه بینی مختصر داشتم و پریود نرمال نداشتم. اما یک مشکلی که هست، (سوال اصلی من) اینکه تا الان سینه هام درد میکنه (دقیقا دردش مثل دردیه که خیلی وقتها قبل پریودی دارم) و نمیدونم این سینه درد در اثر چیه؟

و اینکه چند روز پیش سونوگرافی بررسی تخمدان و رحم دادم از لحاظ چکاپ وجود کیست، اگه احیانا باردار بوده باشم، تو سونو حتما معلوم میشده؟ پس علت درد سینه من چیه؟

الانم دارم روزی یکی قرص اتیسترون میخورم که پریود بعدیم منظم بشه. 

اطلاعات تکمیلی

سن 28 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور مامایی و زنان

سلام
بی بی چک تست دقیقی نیست اگر میخواهید قرص استفاده کنید باید از نظر بارداری و عدم آن کاملا چک شوید و در روز اول خونریزی دارو را شروع کنید.‌پس اگر کیفیت پریودتان متفاوت بوده حتما آزمایش خون بدهید و اگر زود هنگام سونو دهید ممکن است با خطا همراه باشد. درد سینه ها احتمالا علت هورمونی دارد.....شب خوش

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha