وسواس فکری و اقدام برای حاملگی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 50 بازدید

سلام.

دوران مجردی وسواس فکری عملی شدید داشتم هم روانکاو رفتم هم روانپزشک دارو مصرف کردم اما هر روز بدتر میشدم. بعد از گذشت ۴ سال کم کم با اراده خودم و مشغول شدنم خیلی حالم بهتر شد تا ۲ سال بعد از متاهل شدنم باز شروع شده. ۳۳ سالمه و مشکل نازایی داریم از یک طرفم وسواسم باز اوج گرفته طوریکه اصلا نمیتونم خونه بمونم چون همش مشغول شستنم و عذاب میکشم برای همین یا همش خونه مادرمم یا مادر شوهرم. تصمیم گرفتم همزمان هم برم روانپزشک دارو درمانی رو مجدد شروع کنم هم برم ماما برای بچه، آیا این تصمیم درستیه؟ و میشه تو حاملگی دارو استفاده کرد ضرر نداره؟ بعد اینکه دستگاه tms که جدیدا تلویزیون درموردش خیلی صحبت میکنه برای اختلالات روانی در مورد من کاربردی داره و میتونه روند درمانم رو سرعت ببخشه؟ 

ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۳ جنسیت زن شغل خانه دار
پاسخ مشاور

روانپزشک و متخصص اعصاب و روان

سلام.من توصیه میکنم باتوجه به اینکه دراوج بیماری هستید در حال حاضربهتر است حامله شدن رابه تعویق بیاندازید تا وقتی که با درمانهای دارویی وغیر دارویی بیماری تا حدودی کنترل شود.

بسیاری از داروهای وسواس درحاملگی مشکل خاصی ندارند ومیتوان استفاده کرد.

درمورد تی ام اس لازم به ذکر است که این درمان درحال حاضر به عنوان درمان مکمل درمان دارویی است وجایگزین آن نیست.درمانهای شناختی رفتاری درکنار دارو بسیار کمک کننده خواهد بود.


تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha