نحوه برخورد با بی احترامی خانواده همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 175 بازدید

سلام ۱۳ ساله که ازدواج کردم و ۳۶سال دارم و همسرم ۴۱ ساله. خانواده من فوق العاده مردم دار و آداب اجتماعی و احترام براشون اهمیت داره در مقابل خانواده همسرم واقعا از نظر آداب معاشرت هم ضعیف و ابتدایی هستند و هم فوق العاده نسبت به این جور چیزها بی تفاوت و بی اهمیت هستند طوری که با وجود احترام زیادی که خانواده من و خودم به اونها می ذاریم و تمام مراسم های خانوادش شرکت کردیم ولی خانواده شوهرم حتی تو مراسم ختم اقوام نزدیک من نه تنها شرکت نمیکنند بلکه حتی با تماس تلفنی هم رعایت ادب و احترام نمیکنند البته اگه مثلا در اون دوره من برم خونه مادرش فقط همونایی که اونجا هستن تسلیت میگن  و برادرش و خانومش که نبودن حتی یک زنگ هم نزدن و کلا هیچ کدومشون تو مراسم ختم شرکت نکردن!

از این موضوع ناراحتم و میخوام راهنماییم کنید که آیا به شوهرم گله کنم یا به خانوادش و کلا در ارتباط با این مسئله چه برخوردی داشته باشم و منم در اینجور شرایط مثل خودشون رفتار کنم؟ 

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۶ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام عزیزم یکی از سخت ترین رابطه هایی که ما برقرار می کنیم، با خانواده شوهر است. وقتی ما ازدواج می کنیم، اکثر ما توجه نمی کنیم که با یک خانواده دیگر وصلت کرده ایم. ممکن است این خانواده رسم و رسوم، رفتارها، و عادت هایی برخلاف ما داشته باشند. زمانی که این اختلاف نظرها یا اختلاف در زمینه رسم و رسوم و غیره وارد خانواده شما شد، کشمکش و درگیری شروع می شود. بنابراین چقدر درگیری قابل تحمل و پذیرفتنی است؟ این موضوع بستگی به افراد دارد که وارد بحث می شوند. بنابراین یک قاعده کلی در مورد خانواده شوهر این است که از احساساتتان کمک بگیرید. باید یاد بگیرید بجای اینکه گله مادرشوهر و جاری را به همسرتان بکنید، به شکلی صحیح ابراز وجود کرده و به صحبت کردن با خانواده او و بیان انتظاراتتان بپردازید. یادتان باشد که اختلاف داشتن در زندگی کاملا طبیعی است و مشکل محسوب نمی شود، بلکه شیوه حل اختلاف است که همواره می تواند مشکل ساز باشد. این را هم بدانید شما در برخورد با آدم های مشکل (هر که باشد، دوست، همکار یا فامیل شوهر) حدفاصل را رعایت کنید و مشکل راختم نمایید وگرنه آنها از کاه، کوه می سازند و بحران درست می کنند. همچنین به خودتان آرامش بدهید چون این افراد هیچ قلقی ندارند و باید حرف هایشان را در کمال آرامش شنید و تأیید کرد تا گفتگو کوتاه شود. البته اگر صحبتشان با نظر شما موافق نیست می توانید بدون ابراز مخالفت فقط آن را تأیید نکنید. مطمئن باشید در هر شرایطی از زندگی با خانواده همسر می توانید لذت ببرید، به شرط آن که شیوه حل اختلافتان را بلد باشید و مرزها را حفظ کنید. موفق باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha