سلام  

پسر ۲۹ ماهه ای دارم که الان  ۵ روز هست که تصمیم گرفتم از پوشک بگیرمش اما

مرتب باید خودم هر نیم ساعت ببرمش دستشویی خودش اصلا نمیگه. هر بار هم که ازش می پرسم می گه ندارم ولی وقتی می برمش کارش رو انجام میده 

اصلا خودشو خیس نمی کنه وقتی هر نیم ساعت می برمش منتها اگه نبرم می کنه بعد میگه جیش کردم. 

ولی اینقدر سرگرم بازی و کارهای خودش هست که حاضر نیست بگه جیش دارم ترجیح میده نگهداره و راحت باشه. یک پسر هفت ماهه دیگه هم دارم که این کارو برای من سخت تر کرده اگر خودش هر بار می گفت خب خیلی راحت تر بودم . 

نمی دونم باید کلا متوقف کنم و صبر کنم که نزدیک به ۳ سالش بشه و دوباره شروع کنم یا اینکه هینطور ادامه بدم و خودم هر نیم ساعت ببرمش تا اینکه بالاخره خودش بگه. در ضمن من حتی بهش جایزه میدم که تشویق بشه منتها فایده نداره همون موقع که جایزه میگیره میگه باشه میگم ولی بازم نمی گه.. 

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۱ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و بین فردی

مادر عزیز سلام. درود بر شما. 

این روال کاملا طبیهی است و به همین شکل ادامه دهید. اگر قطع کنید و چند ماه بعد مجددا شروع کنید این پروسه طولانی تر خواهد شد. 

فقط در نظر داشته باشید پاداش و تشویق های شما مربوط به زمان هایی است که پسرتان در دستشویی جیش کرده، و یا به شما اعلام میکند که جیش دارد. قبل از اینکه بگه و قبل از اینکه دستشویی ببرید و جیش کنه بهش جایزه ای ندین. حتما پاداش بعد از رفتار باید باشد تا کودک متوجه شود برای چه رفتاری تشویق شده. 

شاد و سربلند باشید. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha