از شیر گرفتن پسر دو ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 834 بازدید 3 تبادل تجربه

سلام وقتتون بخیر. پسر من دو سال و پنج ماهشه و از هفت ماهگی جیغ زدن هاش شروع شد خیلی تحقیق کردم و متوجه شدم طبیعیه ولی الانم جیغ زدن هاش ادامه داره میدونم نقطه ضعف از ما گرفته و با جیغ هاش میخواد جلب توجه کنه گاهی بهش بی محلی میکنم گاهی سرشو گرم میکنم ولی بعضی اوقات واقعا نمیشه این جیغ هارو تحمل کرد و واکنش نشون می دم یک مدت داشت خوب میشد که از شیر گرفتمش شروع شد باز بدتر از قبل. پسرم شدیدا وابسته شیر بود و نمیشد تدریجی گرفتش منم یک دفعه گرفتم که کمتر اذیت بشه ولی تو اطرافیان بودن کسایی که بچه شیر خواره داشتن و جلو‌ پسرم شیر می دادن با اینکه بارها بهشون تذکر داده شده بود پسر منم میرفت خودشو می چسبوند بهشون و‌ به من میگفت لباشو میذاشت پایین گردنشون اونا عوض این که بفهمن چه ظلمی به پسرم میکنن ذوق میکردن که چقدر ما رو دوست داره مثل گربه خودشو می چسبوند به اونا حالا تازگیا این کارا رو با من میکنه یا دستشو‌ میکنه زیر لباسم و میگه که شیر می خوام .

یک مشکل دیگه ام دارم و‌ این که به خاطر گرانی پوشک از ۲ سال و سه ماهگی پسرم میخواستم از پوشک بگیرمش ولی اصلا همکاری نمیکنه الان دو ماه و‌ نیمه درگیرشم ولی انگار نه انگار از طرفی نگرانم بهش فشار بیاد از طرفی هم شوهرم با این که بارها بهش گفتم ما داریم اذیت میشیم ولی به روی خودش نمیاره یا میگه پوشک میگیرم ولی خیلی چیزای دیگه نمیتونم بگیرم خیلی فشار رومه. 


اطلاعات تکمیلی

سن ۳۱ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و بین فردی

مادر عزیز سلام. 

از شیر گرفتن و از پوشک گرفتن برای بچه ها و جدا کردن اتاق خواب سه مرحله بسیار مهم و تاثیرگذار در تحول روانی کودکان محسوب میشوند. به همین علت حتما باید به تدریج و به دور از تنش انجام گیرد. بین هر کدام از این مراحل حداقل شش ماه باید فاصله باشد. 

توجه کنید کودک دلبستگی بسیار زیادی به سینه مادر دارد و گرفتن ناگهانی شیر از کودک یک شوک دردناک برای او محسوب میشود و آسیب به روان و شخصیت او وارد میکند. 

در مورد از پوشک گرفتن ابتدا اجازه دهید شوک و ناراحتی گرفتن ناگهانی و نادرست شیر را سپری کند و سپس با آرامش و بدون تنش این فرایند را شروع کنید. در فواصل منظم و همراه با پاداش و به دور از تنش و اجبار. 

شاد و سربلند باشید. 

تجربه شما

login captcha

عزیز من اینجوری که شما این بچه رو از شیر گرفتی و حالا هم به زور میخوای از پوشک بگیریش خب بهش فشار میاد طفلی

در ضمن کی گفته جیغ زدن طبیعیه...اصلا طبیعی نیست نشونه کم توجهی والدینه

بچه زیر دوسال به شدت احتیاج داره که هم خواسته هاش براورده بشه و مفهوم صبر رو نمیفهمه...ای کاش به جای اقدامات خودسرانه با یه مشاور کودک به صورت جدی مسئله رو حل میکردی

الانم تا دیر تر نشده برو پیش مشاور...کتاب مادر خوب مادر بد و کتاب به کودکان گفتن و از کودکان شنیدن و مراحل رشد اریکسون رو حتمن مطالعه کن

این کمبود توجه و هجومی از شیر و پوشک گرفتن در بلوغ و آینده ش تبدیل به بحران نشه واسش

واقعا که خیلی بی ملاحظه هستن یعنی نمیدونن جلوی بچه ای که تازه از شیر گرفتن نباید شیر داد بیشتر از بی ملاحظه بی رحمن تو هم سعی کن خونشون نرو یا دوری کن دلم ریش شد به خدا

سلام

وقتی بچه رو دو سالگی از شیر بگیریم و شش ماه بعد بخواهیم بچه رو از پوشک بگیریم، این زمان دیری نیست برای از پوشک گرفتن بچه؟