مخالفت پدر با خواستگارها

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 136 بازدید

سلام من 27 سالمه و از دو سالگی مادرم فوت کرده و بابام دیگه ازدواج نکرده ،فقط یک داداش کوچکتر دارم که ازدواج کرده، تو این شرایط هر خواستگاری برام میاد بابام با دلایل الکی مخالفت میکنه و شدیدا هم خودرای هست به یکی میگه کچله، یکی میگه کوتاه است، یکی میگه شغلش آزاده، یکی میگه پول نداره، یکی میگه شهر دیگست،خلاصه رو هرکی یک عیبی میذاره شدیدا خسته شدم ،احساس میکنم دوست نداره من ازدواج کنم و میخواد پیش خودش باشم، چیکار کنم چطور بهش بگم سنم داره بالا میره و دوست دارم ازدواج کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن 27 جنسیت زن شغل بیکار وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور پیش از ازدواج و زوج درمانی

والدین عشق و علاقه‌ خود را به فرزندان در قالبِ نگرانیِ ابراز می‌کنند: همیشه نگرانند مبادا اتفاقِ بدی برای بچه‌هایشان بیفتد (بیمار شوند، تصادف کنند، با افراد نامطلوبی آشنا شوند، ازدواج ناموفقی داشته باشند، ...).

آنها برای کاهش اضطراب و نگرانی خود به مکانیزم دفاعِ روانی همه‌توانی متوسل می‌شوند یعنی تصور می‌کنند دارای چنان قدرتِ مطلقی هستند که می‌توانند همه چیز (به ویژه اتفاقات ناخوشایند) را تحت کنترل خود در آورند...  اگر به اندازه کافی حواسم را جمع کنم و مراقب فرزندم باشم اتفاق بدی برایش نمی‌افتد ...


پدرتان ممکن است تصور کند که شما به تنهایی نمی‌توانید مراقبِ خود باشید و برای خودتان تصمیم بگیرید نیاز به حمایت و مراقبت ایشان دارید... (چرا لازم است به خودتان نگاه کنید و ببینید چطور چنین تصوری از شما در ذهن پدر شکل گرفته؟ مثلاً در تصمیم گیری ها یا انجام کارهای روزمره چقدر مستقل عمل می‌کنید و چقدر متکی هستید؟)


از طرف دیگر بزرگ شدن فرزندان، ازدواج آنها و بچه دار شدنشان به پدر و مادرها غیرمستقیم پیام می‌دهد که دارند پیر می‌شوند (و ناخواسته به مرگ نزدیکتر) بنابراین، ناهشیارانه تمایل دارند فرزندان را در مراحل کودکی و نوجوانی نگه دارند. 


همچنین اینکه فرزندان بزرگ (مستقل) شده‌اند و دیگر نیاز به مراقبت من ندارند ناخودآگاه آنها را ناکام و عصبانی می‌کند.


دوست گرامی به نظرم یک موانع درونی (در شما) وجود دارند که تجلی بیرونی آن به شکل مخالفت پدر ظاهر می‌شود. یعنی قبل از اینکه بر پدر متمرکز شوید لازم است درون را بکاویید...ممکن است اطلاعات ارزشمندی به دست بیاورید که به شما در حل و فصل تعارض‌های درون فردی کمک کند. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

خواستگارهام به دلم نمیشینن

پاسخ باسلام نه تنها ما مشاوران بلكه هيچ فردي قدرت جادويي نداره كاري كنه كسي به دل كسي بشينه اينكه قسمت افراد چيست هم يك باور قديميه و فكر نميكنم اونقدر پايه و اساس داشته باشه ببينيد به نظرم شما خيلي نياز...

خوابمم اصلاخوب نیست شباک خیلی اذیت هستم برای دسشویی کردن زیرشکمم خیلی اذیت میشه انگارهمش زیرشکمم نفخ

پاسخ باید از توالت فرنگی استفاده کنید شب قبل از خواب مایعات ومیوه مصرف نکنید تکرر ادرار در بارداری طبیعی میباشد چون رحم بزرگ میشود وبه مثانه فشار وارد میکند