2723

تردید برای ازدواج

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 166 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام خسته نباشید دختری هستم ۳۲ساله تحصیلکرده و شاغل مدت ۴سال هست با آقایی ۳۳ساله رابطه نزدیک دوستی دارم تو این ۴سال اتفاقات زیادی برامون افتاده و خیلی به همدیگه از نظر احساسی نزدیک هستیم.مشکلی که من دارم اینه که ایشون برای خواخوستگاری و ازدواج تصمیمی ندارن و هرچی من بهشون اصرار می کنم میگن قصد ازدواج ندارن و دلایلی مثل رفتن به خارج رو عنوان می کنن ولی میگن هروقت بخوام ازدواج کنم قطعا انتخابم تو هستی این درصورتیه که من هراز چند وقت خواستگاری برام میاد و به خاطر ایشون رد میکنم.

حالا من نمی دونم باید چکار کنم...، از یک طرف بسیار به ایشون علاقه مندم و نمی تونم شخص دیگه ای رو بپذیرم از طرف دیگه نگران بالا رفتن سنم و تنها موندنم هستم..

خواهش میکنم راهنمایم کنید واقعا زندگیم سخت شده...ممنونم

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۲ جنسیت زن شغل مشاور وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور پیش از ازدواج و زوج درمانی

طبق صحبت‌های شما به نظر می‌رسد آقا قصد ازدواج ندارند و این موضوع را بارها به شما گفته‌اند اما شما نخواسته‌اید حرف ایشان را بشنوید چراکه حرفشان دلخواه شما نبوده است، و انکار کرده‌اید؛ مثلاً ممکن است با خود گفته باشید شاید تصمیم‌ او عوض شود یا با محبت‌هایی که از من می‌بیند بالاخره تن به ازدواج دهد، یا وقتی می‌بیند خواستگارهایم را رد می‌کنم عذاب وجدان بگیرد و برای ازدواج قدم بردارد. شاید ایشان دوست خوبی باشند، محبت کنند یا به لحاظ احساسی به شما نزدیک باشند اما لازم است بدانید که ازدواج نمی‌دهند. اینکه ایشان به شما می‌گویند اگر می‌خواستم ازدواج کنم حتما با شما ازدواج می‌کردم حرفی نیست که شما بخواهید رویش حساب کنید (به قول عامیانه‌تر خودتان را با این حرفها گول نزنید). توصیه می‌کنم اگر در زندگی قصدتان تشکیل خانواده و ازدواج است با کمک یک مشاور یا رواندرمانگر از ایشان جدا شوید.
لازم است روی دو نکته تاکید کنم:
اول: شما بر اراده و قصد انسان دیگری نمی‌توانید غلبه کنید؛ 
دوم: شما دارید خواستگارهایتان را به انتخاب و اختیار خود رد می‌کنید و از این بابت نمیدانم که آیا می‌خواهید در دوستتان احساس گناه به وجود بیاورید یا بعداً سرش منت بگذارید که به خاطر تو بود که من ازدواج نکردم و این طور تحت فشار قرار بگیرد (که اگر از من می‌شنوید بعداً ممکن است بگویند که تو خودت این کار را کردی، من که بهت نگفته بودم، می‌خواستی نکنی...!)
 

تجربه شما

login captcha

پاسخ مشاور گرامی کاملا دقیقه و به نظرم موندن تو رابطه ای که سرانجام خوبی نداره اصلا خوب نیست