سينه خيز نرفتن دختر ٨ ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 140 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام وقت بخير دخترم ٨ ماه است قد و وزن نرمال داره بازی ميكنه دست ميزنه بابا ميگه غلت ميزنه راحت ميشينه اما تا حالا هيچ حركت و تلاشی برا سينه خيز و ٤ دست و پا رفتن نميكنه خيلی نگرانم تا ميذارمش روی سينه گريه ميكنه و بدش مياد چيكار كنم زودتر حركت كنه ميترسم دير شده باشه تا كی برای سينه خيز رفتن زمان داره؟

دخترم ٥ ماهگی  تونست كامل گردن بگيره و نسبت به بچه های ديگه يک مقدار ديرتر بود

بنظرتون مشكلي داره؟

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر جسمی کودکان

با سلام خدمت شما والد گرامی
همون‌جور که خودتون ذکر کردید کودکتون کمی تاخیر داره اما با توجه به اینکه مراحل دیگر رشدش تقریبا خوبه جای نگرانی نیست.
شروع‌ سینه‌خیز رفتن از هفت ماهگیه و کودک نه ماهه با الگوی حرفه‌ای سینه‌خیز میره.
به احتمال زیاد علت تاخیر در گردن گرفتن و سینه‌خیز رفتن همینی باشه که فرمودید: کودک در حالت دمر(خوابیده به شکم) زیاد نمیمونه و دوست نداره این حالت رو؛ چون این حالت در رشد کنترل گردن، رشد و تقویت عضلات پشت بدن، شروع سینه‌خیز رفتن و چهار دست و پا رفتن بسیار مهمه و یکی از الگوهای اصلی ما کاردرمانگران برای بهبود رشد کودکانه. 
به نظر میرسه اگر اجازه بدید کودکتون در حالت دمر بیشتر بمونه می‌تونه رشدش رو تسهیل کنه.
برای اینکه کمتر کودک در این حالت بیقراری کنه چند تا پیشنهاد دارم:
۱. کودک رو به حالت دمر بزارید اما اسباب‌بازی‌هایی که بهش علاقه داره رو فقط در این وضعیت بهش ارائه بدید و سعی کنید حواسش رو به اسباب‌بازی‌ها معطوف کنید.
۲.دستش رو مزه‌دار کنید که در این حالت دستش رو بخوره و حواسش به وضعیت بدنش نباشه!
۳. کمی در مقابل بیقراریش دووم بیارید و زود بلندش نکنید تا کم‌کم عادت کنه. به جای این، سعی کنید با قرار دادن صورتتون هم سطح با صورت بچه در حالتی که دستتون روی کمر و لگنش قرار داره و کمر رو به سمت پایین فشار میده بهش کمک کنید که با حرف زدن شما اروم بشه نه با بغل کردنش. این وضعیت کمک می‌کنه که فرزندتون یاد بگیره خودش بتونه خودش رو اروم کنه که یکی از مراحل مهم رشدیه.
۴. یک حوله لوله کنید و در حالتی که بچه به شکم خوابیده حوله لوله شده رو از زیر بغل کودک رد کنید تا یک مقدار سطح سر و شانه بالاتر بیاد وراحت‌تر بتونه به شما نگاه کنه و تحمل وضعیت دمر براش راحت‌تر بشه.
اگرهمه این کارها رو انجام دادید و در عرض دوماه آینده نتونست وضعیت دمر رو تحمل کنه و کم‌کم سینه‌خیز بره به یک کاردرمانگر با تجربه درزمینه کاردرمانی جسمی مراجعه کنید.
با احترام
 

تجربه شما

login captcha

ممنونم از پاسخگوييتون تمام تلاشمو ميكنم كه خودش بتونه سينه خيز بره چون متاسفانه در منطقه محروم زندگی ميكنيم و كاردرمانگر نداريم. اگر تمرين ديگه ای هست توروخدا ازم دريغ نكنيد چون راهی ندارم 

پرسش ها و پاسخ های مشابه

سینه خیز و چهار دست و پا در نوزاد ۷ ماهه

پاسخ درود و سلام وقت خوشدوست ارجمند، لطفا در هنگام مقایسه کردن کودک به تناسب دور سر، وزن ، قد و همچنین جنسیت ایشان با سایر همتا ها توجه بفرمایید و همیشه این موضوع را در خاطر داشته باشید که اگر در انجام مرا...

علت سحرخیزی کودک دو ساله

پاسخ با سلام و عرض ادباینکه کودکتان شب چه ساعتی می خوابد، در طول روز چقدر فعالیت بدنی دارد و بازی می کند و به عبارتی خسته می شود، مهم است. وقتی کودک خیلی زود بخوابد در نتیجه صبح نیز زودتر بیدار می شود.در ط...

با سلام دخترم هشت ماه و پنج روزشه.هنوز سینه خیز نمیره.پاهاشو کم میذاره زمین و وقتی میذارم تر رورویک

پاسخ سلام مامان عزیز برای آگاهی از مراحل رشد و تکامل کودک، بهتون پیشنهاد می کنم مقالات " مراحل مهم تکاملی در سال اول زندگی: خزیدن یا چهار دست و پا رفتن "، "مراحل مهم تکاملی در سال اول زندگی: دندان در آوردن...