سلام. هر چی از بچگی یادم میاد فقر و نداری بوده اونم فقط بخاطر تنبلی پدرم. مادرم دو شیفت کار میکرد و پدرم چند ماه کار میکرد و چند ماه خونه بود. البته کارش همیشه آزاد بود و یه شغل ثابتی نداشت واسه همین هیچوقت بیمه نداشتیم. حدود ده سال پیش یه دفعه یه روز اومد خونه گفت دیگه من نمیتونم کار کنم من دیگه باز نشسته شدم! مادرم پنج سال مداوم تنهایی کار کرد و پدرم اصلا سر کار نمی رفت و فقط میگفت من افسردگی دارم و نمیتونم سرکار برم هر کاری میکردیم هم دکتر نمیومد تا اینکه مادرم خسته شد و پنج سال پیش درست زمانی که همسرم میخواست بیاد خواستگاری از خونه رفت و دیگه برنگشت. رفت پیش خواهر برادرم و بعدش هم با کمک اونا شروع کرد به اجرا گذاشتن مهریه و نفقه. من موندم و پدرم. پدر من 57 سالشه. تو این پنج سال هر جا کار کرد نه تنها یه قرون پس انداز نکرد بلکه مهریه و نفقه مادرم رو هم نداد و جهیزیه من رو هم نداد و فقط دنبال خوشگذرونی بود! حتی خونه هم نداره و مستاجره! یک سال پیش پدرم گیر داد من زن میخوام . هر چی گفتم نمیتونی خرج بدی کدوم زن با این وضعیت میاد تو زندگیت به خرجش نرفت. دید من اقدامی نمیکنم خودش یه نفر رو پیدا کرد و صیغه کرد. زن بسیار خوب و آروم و بسازی هست. اما پدرم درست نشد! این زن از شوهر قبلش چند سال مهریه طلب کار بود الان پدر من اون مهریه ها رو میگیره میخوره و سرکار نمیره باز! تو این وضعیت اقتصادی زن بیچاره میره خونه مردم کار میکنه که خرج غذاشون در بیاد! من دیگه خسته شدم از این کارهای بابام. میدونم در آینده میخواد بیفته گردن من! هیچی واسه آینده نداره! حتی یه بیمه! من دیگه شاغل نیستم کلی هم قسط داریم نمیتونم خرج بابام رو بدم! بابام خیلی سرحاله اما سرکار نمی ره! همش استرس آینده رو دارم! به زن دومش چند وقت پیش گفته میذارمت خونه بابات خودم میرم خونه دخترم زندگی میکنم که کرایه و خرج ندم! من مطمئنم شوهرم حاضر نیست با بابام زندگی کنه! خسته ام حتی اگه یه روز خدایی نکرده بابام فوت کنه پول کفن و دفن هم ندارم! خودش هم هرچی باهاش صحبت میکنم فایده نداره و به دعوا ختم میشه! ده ساله همینه! دیگه درست نمیشه! خواهش میکنم منو راهنمایی کنید!


اطلاعات تکمیلی

سن 27 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام
دوست خوبم 
متوجه ام که چه فشار روحی رو تحمل کردید و اذیت شدید 
درک تون میکنم که حال روحی خوبی نداشته باشید 

با توجه به توضیحاتتون شما همه تلاش تون رو برای پدر و خانواده تون انجام دادید بیشتر از این درگیر شدن در زندگی پدرتون جایز نیست . چون شما خودتون خانواده دارید و به انرژی و حال خوب برای زندگی مشترک تون نیاز دارید .

دوست عزیز پدرتون رو همانطور که بوده و الان هست بپذیرید تا کمتر اذیت بشید 
و مهمتر از اون برای خودتون و خانواده تون مرز قائل بشید
من میدونم شاید این کار براتون سخت باشه . چون ما تو جامعه زندگی کردیم که این کار نه تنها عرف نبوده بلکه تکذیب هم شده . همیشه به ما گفتن بچه ها چه وظایفی در قبال والدین دارند اما هیچ زمانی در مورد وظایف والدین نسبت به فرزندانشون چیزی گفته نشده. حالا اگر بچه بخواهد به پدرش بگه بابایی عزیزم من بیشتر از این نمیتونم شما رو حمایت کنم کار سختیه چون ممکن دیگران شما رو قضاوت کنند و حتی خودتون حس گناه داشته باشید.
تا جایی که میتونید در کنار پدرتون باشید اما درگیر مسائل زندگی شون نشید 
ببینید بالاخره یه جایی پدرتون باید از صندلی قربانی بلند بشند و خودشون مسئولیت انتخاب هاشون رو به عهده بگیرند . تا یه زمانی مادرتون این کارو انجام دادند. بعد از اون شما. بعد همسر دوم .
الان زمانش رسیده  خودشون ببینید قراره چه تصمیمی بگیرند .

خیلی صمیمی و صادقانه در مورد شرایط ، محدودیت و تصمیم تون با پدرتون صحبت کنید

                                             موفق و پایدارباشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

بیمه بیکاری

پاسخ سلام برای دریافت بیمه بیکاری حداکثر تا یک ماه بعد از بیکاری فرصت دارید تا اقدام کنید. در صورتی که عذر موجهی مانند بیماری داشته باشید این زمان تا 3 ماه نیز قابل تمدید است.

مشکلات بیکاری همسر

پاسخ سلام دوست عزیز ممنون از اینکه ما را انتخاب کردید . دوست عزیز اینکه همسر شما بیکار است خیلی سخت است و من به عنوان یک زن شما را کاملا درک می کنم که چقدر سخت است که بخواهید برای همه توضیح بدهید یا اینکه ...

بیکاری همسر و فکر جدایی

پاسخ با سلام ميتوان درك كرد در اين وضعيت اقتصادي از دست دادن شغل و نبودن درامد چقدر مشكل افرين است.اينكه همسرتان تمام مدت دنبال كار بوده است يك امتياز بزرگي است كه نشان ميدهد ايشان فردي متعهد و تلاشگر است...

بیکاری همسر در دوران بارداری من

پاسخ سلام همراه عزیز✋🏻 ممنون از اینکه مارا انتخاب کردید میفهمم که شرایط سختی دارید ، اما دوست عزیز بهتر بود با توجه به زندگی تان برای بارداری اقدام نمی کردید .با توجه به اوضاع و اعتیاد همسرتان پیشنهاد می...