دعوا با مادر شوهر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 175 بازدید

سلام. با مادر شوهرم بحثم شد و جلوی شوهرم بهم سیلی زد ، کامل حق با من بود و بهم تهمت زده بود شوهرم خیلی ناراحت شد و بیرونش کرد الان بعد یک ماه چند بار پیغام فرستاد که بیا خونم ولی من نرفتم چون بار اولش نبود دفعه اول من گذشت کردم ولی الان نمیتونم چون هم بین من و شوهرم بهم زد هم اینکه فوق العاده عصبی هستم شوهرم یه دونه پسره تنها رفت و آمد میکنه در حالی که تو این چند ساله ازدواجمون تنها نمیرفت حالا از یک طرف نه دوست دارم خودم ببینمش نه اینکه دوست دارم شوهرم تنها بره نمیدونم چیکار کنم میترسم بیشتر اختلاف بندازه بینمون ، اینم بگم منو شوهرم اختلافی باهم نداشتیم ولی تو این مدت مدام قهر و دعوا داشتیم باهم لطفا راهنماییم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن 30 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

سلام دوست عزیز

متاسفم برای وضعیت پیش آمده و خوشحالم که به دنبال حل کردن این مسئله هستید.
قبل از هر چیزی، من نسبت به وضعیت و روابط خانوادگی شما هیچ اطلاعات و پیشینه قبلی ندارم پس طبق صحبت های شما در اینجا و در همین حد به شما پاسخ میدم و شما با توجه به شناختی که از خانواده تان دارید اون هارو انجام بدید،هر آنچه که با فکر و تدبیر به نظرتون با شرایط شما مناسب تر و سازگار تر میاد.
در این مورد که در بحث شما و مادر شوهرتان حق با چه کسی بوده فعلا مهم نیست مهم این هست که رفتار نا درستی یعنی کتک و سیلی صورت گرفته.ما همیشه باید بتونیم به طرز صحیح و درستی احساساتمون رو کنترل کنیم.اگر فکر میکنیم که ممکنه به کسی آسیب بزنیم یعنی تو این زمینه ضعیف هستیم و بهتره در این جور مواقع از محل بحث دور بشیم یا تا حد امکان وارد بحث نشیم کلا.
مادر شوهر شما هم روش نا درستی برای بیان خشمش نشون داده ولی خب با توجه به احترام و مادر همسر شما بودن نمیتونیم خیلی مستقیم بگیم اشتباه کردی. از طرفی من از اینکه شما چطور برخورد کردین هم اطلاعی ندارم اما در هر صورت دلیل نمیشه سیلی زدن رو درست بدونیم.
طرف مقابل شما این طور به نظر میاد که روش ارتباط برقرار کردن درست رو نمیدونن و از روشی که همیشه بلد بوده استفاده میکنه.در اینجا مهم شما هستین که روش برخورد و سازگاری با این فرد و افراد از این نوع رو یاد بگیرید تا زندگی برای شما راحت تر باشه.شما با نوع رفتارتون رفتار های دیگران رو هم میتونین هدایت کنید.
اگر فکر میکنید که با عدم حضور شما،همسر شما پر میشه و بعد اختلاف بینتون پیش میاد این به مهارت ضعیف همسر شما بر میگرده که به راحتی تحت تاثیر حرف دیگری قرار میگیره و رفتار هاشون هم از حرف ها تاثیر میگیره. در واقع اون استقلال فکری ای که باید باشه که اجازه مداخله دیگران رو نده اینجا ضعیفه. اگر که فکر میکنید امکانش هست اول با همسرتون صحبت کنید.در یک زمان منسب و با آرامش فکر هر دو طرف از ناراحتیتون براش توضیح بدین و کسی رو هم متهم نکنین.انتظاراتتون از همسر و مادرش رو هم بگین.بعد از این مرحله شمامستقیما با مادر شوهرتان صحبت کنید، با حفظ آرامش و اقتدار خودتون بگین که شما در نقش عروس و همسر پسرش انتظاراتی ازش دارین و در مقابل ایشون هم همینطور که از همه مهم تر احترام متقابل هست. شما انتظار احترام دارین و از اینکه به شما سیلی زده خیلی ناراحت هستین و البته امیدوارین که ایشون ازین به بعد اینقدر برای خودشون احترام قائل باشن که کاری نادرست انجام ندن و بی احترامی به شما نکنن.توضیح بدین که با رفتار ایشون و ناراحتی شما روابط شما هم با همسرتون خراب می شود و باعث ناراحتی پسر خودش هم میشود و طبیعتا هیچ مادری دوست نداره که خودش باعث ناراحتی فرزندش بشه. در هر صورت شما بهتره که برایشون این رو به هر طریق درستی روشن کنید که به حریم شما که بدن شماست وارد شده و برخورد فیزیکی در هیچ جایی درست و قابل بول نیست و اگر با فرزند خودش هم چین برخوردی میشده چه رفتاری میکردند.
این هایی که من اینجا گفتم رو خودتون سبک سنگین کنید و ببینیند چطور میشه که این ها رو بیان کنین.خودتون درست ترین راه رو خودتون میتونید انتخاب کنید.

پایدار باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha