اعتیاد همسرم به شیشه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 444 بازدید

با سلام خدمت شما کارشناس محترم متاسفانه من متوجه شدم که همسرم به مواد مخدر شیشه اعتیاد دارند و میخوام در ترک ایشون تلاش کنم از شما کارشناس محترم میخوام که یاریم کنید که چطور با همسرم برخورد کنم که جبهه نگیرند و همکاری کنن واسه ترک؟ و اینکه اگر مرکز خیریه ای در مورد ترک مواد مخدر شیشه میشناسید معرفی کنید چون متاسفانه توان مالی نداریم که به مراکز ترک اعتیاد خصوصی مراجعه کنیم .لطفا به یک زن که میخواهد زندگیش را نجات دهد کمک کنید

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۸ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور اعتیاد و خانواده

با سلام و وقت بخير

اينكه شما برای بهبودی همسرتون تلاش ميكنيد و نگران هستيد خيلی عاليه.

قدم اول برای درمان اعتياد پذيرش و همكاری فرد بيمار در مورد بيماری و درمانش هست.

بهتر است از همسرتون بخواييد كه برای ترک اقدام كنن و شما در اين راه او را همراهی ميكنيد. ابراز نگرانی كنيد در مورد سلامتی شون و بگيد اين شرايط رو نميتونيد بپذيريد.

راه دوم برای اينكه همسرتون رو از انكار در بياريد بازخورد علايم ايشان هست و مقايسه حالتهای الان و بعد مصرفش با زمانی كه مصرف نداشت.

مثلا باغر شدنش كم اشتها شدنش عصبی شدن و زود از كوره در رفتن و از اين قبيل...

راه سوم يكم شرايط سخت خواهد شد. اينكه سرويس دهی تون رو به ايشان كم و در جاهايی قطع كنيد زياد به خواسته ها و نياز هاش اهميت نديد و اگر اعتراض كرد اعلام كنيد كه تا زمانی كه برای درمان اقدام نكنه و شما تغيير رو در او نبينيد وضعيت روز به روز بدتر ميشود .

دقت كنيد هيچ وقت تهديدش به انجام كاری نكنيد


هر كدام از اين راهها كه خدمتتون عرض كردم اگر جواب نداد سراغ راه بعدی بريد و اصلا تهديد به ترک و طلاق گرفتن همسرتون نكنيد چون بی فايده است. فقط تا ميتونيد شرايط رو سخت و بازخوردها رو بيشتر كنيد تا ايشون از وضع موجود خسته بشند و برای درمان اقدام كنن.

حتما در درمان و دكتر رفتن و حين درمان همراهی اشون كنيد و حتما نزد روانشناس اعتياد بريد تا برنامه درمانی شما رو ترتيب بدهند.

متاسفانه مركز خيريه در اين مورد وجود ندارد مگر اينكه زير نظر بهزيستی باشيد .

اما جای نگرانی نيست كينيک های ترک با مراجعه كننده ها در مورد درمان و هزينه ها همكاری خواهند كرد.

موفق باشيد💐

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha