از پوشک گرفتن پسر 32 ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 135 بازدید

سلام

پسر ۳۲ ماهشه از یک ماه پیش به تدریج از پوشک گرفتن رو شروع کردیم ، خیلی خوب پیش رفتیم و در عرض یک هفته کامل از پوشک گرفته شد، از روش جایزه استفاده کردیم و برای هر بار دستشویی رفتن برچسب حایزه گرفت.

یک هفته اول جایزه گرفت و از پوشک گرفته شد. دو هفته کاملا با اختیار خودش هر بار دستشویی میرفت و دیگه جایزه نمیگرفت و مشکلی نداشتیم، حتی شب تا صبح هم اگه دستشویی داشت بیدار میشد.

الان یک هفته است ادرارش رو کامل نمیگه ، و گاهی هم در لباسش میکنه. برای اینکه دستشویی نره خیلی مقاومت میکنه، و با گریه میره. مشکل کار کجا بود؟ من تنبیهش هم نمیکنم، از چیزی هم نمیترسه ولی خیلی خودشو نگه میداره که دستشویی نره آخرشم لباسشو کثیف میکنه. باید چیکار کنم؟ دوباره از روش جایزه استفاده کنم؟

ممنون میشم راهنمایی کنید.


اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

با عرض سلام و وقت به خیر:
دوست عزیز این اتفاق تقریبا در روند آموزش کنترل ادرار و مدفوع برای اغلب کوکان پیش می آید، لذا شما برای جلوگیری از ارتکاب آن که منجر به بد آموزی می شود به فرزندتان بگویید:
فکر می کنم گاهی یادت میره که بگی دستشویی داری، به خاطر همین من دوباره تو رو پوشک می کنم اما تو هر وقت که فکر کردی دستشویی داری می تونی بگی تا پوشکت رو دربیارم و تو پاتی جیش کنی.
و تا زمانی که مجددا به صورت روتین ادرارش را اعلام کند این روش را ادامه دهید.
کتاب آموزش دستشویی رفتن     نوشته دکتر مگ زوبیک     انتشارات صابرین را مطالعه کنید.
سربلند باشید مثل شمشاد

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha