عذاب وجدان برای دروغ دوران کودکی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 234 بازدید

سلام. خیلی وقته مثل یه آب راکد تو زندگیم موندم

یه فکری خیلی عذابم میده و همش احساس پست بودن و حیوون بودن میکنم و از خودم متنفر میشم

پشت کنکور موندم و نمیتونم درس بخونم و یا توی زمینه ای پیشرفت کنم و حتی کارهای روزمرم رو بزور انجام میدم

من وقتی بچه بودم خیلی دروغ میگفتم و وقتی ۶ سالم بود یه حرف الکی زدم به خانوادم که مربیمون بچه ها رو کتک میزنه و بابام زنگ زد و اینو گفت و اون مربی رو جلو چشمام  اخراج کردند... چند ساله عذاب وجدان دارم ولی حدود یه ساله که شدیدتر شده. یه بار خودکشی ناموفق داشتم. هیچ راه فراری از این فکر و عذاب وجدان ندارم غیر از مرگ . برام سخته که تا آخر عمرم نتونم خودمو دوست داشته باشم 

بعضی ها بهم گفتن پیداش کن و حلالیت بگیر ولی حتی اگه پیداش کنمم نمیتونم واقعا بهش بگم 


اطلاعات تکمیلی

سن ۲۰ جنسیت زن شغل ندارم وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور اعتیاد و خانواده

سلام

دروغ گفتن در كودكی دلايل مختلفی داره

ميتونه برگرفته از خيالات كودک باشه ميتونه ترس از والدين باشه و ميتونه راهی باشه برای رسيدن به خواسته ها كه كودک مجبور به دروغ گويی ميشه. در مورد شما بايد ببينيم كدام يک از اين موارد بوده. اما از اينكه حس تنفر و عدم علاقه به خود داريد هم باز دلايلی داره . تاييد نشدن شما و پيش نرفتن كارها و حس اعتماد بنفس پايين اينكه من نميتوانم كاری از پيش ببرم و يا اينكه من آدم به درد نخوريم و به درد هيچ كاری نميخورم. اينها باعث شده حس و حال و خلقيات شما رو به افول باشه و حتی علايمی از افسردگی در شما ديده بشه.

بهتون پيشنهاد ميكنم حتما حضورا نزد يک روانشناس بالينی تشريف ببريد تا بيشتر و عميقا علايم شما و تجربيات شما رو تحليل كنن تا در دوره درمانی مشخص قرار بگيريد و از اين حالت بيرون بياييد. 


تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha