بی توجهی همسرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 192 بازدید

لطفا آقای صدیق منش پاسخگو باشند. ممنونم.

 من و شوهرم با خانواده اش زندگی میکنیم یعنی کلا همه چیمون مشترکه، راستش شوهرم مثلا با مادرش تو جمع نشستیم تموم توجه اش به مادرشونه، یعنی همش با هم میگن میخندن طوریکه من وجود ندارم حتی چندبار منم تو بحث هاشون وارد میشم ولی شوهرم یا جواب کوتاه میده بهم یا خودشو به نشنیدن میزنه طوریکه من حس اضافه بودن تو جمع بهم دست میده، همیشه مادر و پسر میگن میخندن ولی منو شوهرم اصلا نمیبینه، منو همسرم هیچ تایم خصوصی نداریم با هم چون تا نصف شب مادرش پیشمونه، شوهرمم فقط موقع خواب میاد تو اتاقش میخوابه، چندبار دوستانه ازش خواستم بهم محبت کنه میگم چرا پیش مادرت هستی منو نمیبینی ولی میگه نه تو حسودی و اینجورحرفا ، درضمن شوهرم تک فرزنده و وابستگی شدید به مادرش داره، ما هم کلا شرایط مالی نداریم مستقل بشیم

اطلاعات تکمیلی

سن 28 جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

با سلام
ببینید بطور پیش فرض شما هنگام انتخاب همسر بایستی یا از قبل دقیق تر بررسی می کردید و این موارد رو در نظر می داشتید و یا اگر حتی نوع آشنایی شما مشخص کننده مسایل نبود، به طور کلی این موضوع را در نظر می داشتید که تک فرزند بودن و زندگی با مادر همسر بطور طبیعی مشکلات خود را خواهد داشت.
به هر شکل در حال حاضر شما با ساختار خانواده همسر رو برو شدید و رفتار های همسرتان هم برای شما حساسیت بر انگیز است. در قدم اول این واقعیت را در نظر بگیرید که رفتار ها و نوع ارتباط همسر و مادر ایشان سالیان سال وجود داشته و خواهد داشت و به این راحتی تغییر نخواهد کرد.
پس در ابتدا باید بدانید که شما نمی توانید تغییری در این روند ایجاد کنید خصوصا این که همسر شما هم خودشان نیازی به تغییر نمی بینند. که اگر هم نیاز به تغییر می دیدند هم برای ایشان سخت بود و زمان می برد و هم این که باید در نظر داشت مادر ایشان هم در مثلث ارتباطی شما وجود دارد و حالا باید ببینیم که آیا ایشان هم حاضر به تغییر هستندیا خیر؟
در قدم دوم بایستی ابتدا خود شما بطور جدی یک بازنگری در خواسته های خود داشته باشید. وقتی بطور دقیق مشخص کردید چه نوع نیاز به توجهی حس میکنید و دقیقا در چه مواقعی نیاز دارید و با چه شدتی در این صورت می توانید در یک محیط کاملا دوستانه و بدون فشار و بازگویی حرکات و رفتار های مادر ایشان تنها واتنها نیاز های خود را بطور دقیق مطرح کنید.
در بیان نیاز های خود جدی اما مهربان باشید. اشاره کنید که این موارد چه احساس هایی برای شما ایجاد میکند. مثلا حسادت، کم توجهی، بی محلی و یا احساس نزدیک نبودن  و عدم صمیمیت و ... و حتما بفرمایید که دلتان نمی خواهد از او و زندگی مشترک خود از نظر احساسی فاصله بگیرید.
می توانید برای بیان خواسته های خود از مدل کتاب برای زن و شوهر ها وقت زندگی بهتر رسیده استفاده نمایید.
در صورتی که نوع گفتمان خود را تغییر دهید شانس شما برای رسیدن به نتیجه دلخواه بیشتر خواهد شد.
یادمان باشد که این الگو ها یک روزه ایجاد نشده اند که یک روزه هم از بین بروند، پس صبور باشید و در صورتی که در این سطح موفق به تغیی رنشدید حتما بصورت حضوری از خدمات مشاوره استفاده کنید.
شاد و پیروز باشید.


 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha