هموروئید در کودک دو ساله

72 بازدید 1 تبادل تجربه

باسلام و عرض ادب پسر 2 سال و 3 ماهه دارم که 9 ماهه از پوشک گرفتم اوایل از مدفوع کردن و خود مدفوع میترسید و این باعث یبوستش شد که کم کم رفع شد. بعد از مدتی بیرون از خانه مدفوع نمیکرد و تا شب هنگام برگشت به خانه مدفوع خودش رو نگه میداشت و بسیار بدخلقی میکرد. بعد از مدتی  هنگام برگشت و موقع مدفوع کردن جیغ میکشید و فکر میکردم بعلت گاهی اسیدی بودن و یا حساسیت به بعضی مواد غذایی یا گاهی یبوستشه و خیلی بعد مدفوعش گریه میکرد و شبها گاهی در خواب زور میزد و مدفوع میکرد .الان مشکلی در دفع نداره هرجایی باشه کمکش میکنم .ولی چند روزی که بطور اتفاقی هنگام دفع دیدم که بافت ملتهب قرمز تیره هنگام زور زدن از مقعدش بیرون میاد و بعد دوباره برمیگرده خیلی ترسیدم قبلا اجازه نمیداد موقع دفع کنارش باشم و نمیدونم از کی ایجاد شده. خیلی نگرانم. شکمش روان کار میکنه و موقع دفع خیلی زور میزنه و روزی 4 بار رو حتما دفع داره با اینکه سعی میکنم غذاهای کارکن ندم که کمتر بره و زور نزنه و هنگام دفع یه ماده روشن چسبناک هم دفع میکنه آخر مدفوعش و یا تو خواب این ماده سفید رنگ و کفی رو با زور زدن خارج میکنه. لطفا راهنماییم کنید .میشه اصلاح بشه این وضعیتش و اون بیرون زدگی هنگام دفعش؟ (قبل از 6 ماهگیش و قبل یک سالگیش هم خیلی شکمش کار میکرد و زیاد اسهال میشد و پزشک میگفت روده پرکار داره و طبیعیه)


اطلاعات تکمیلی

سن 2 سال و سه ماه جنسیت مرد وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

پزشک اطفال

پزشک صحیح گفتند. 

احتمالا این حالت همورویید هست که متاسفانه به علت زود گرفتن از پوشک و ترس از دفع و یبوست و زور زدنهای زیاد ایجاد شده. 

به یک جراح مراجعه کنید ، مدفوع باید کاملا نرم باشد و در صورت لزوم ملین استفاده شود  و بدون زور زدن دفع انجام شود 


سن از پوشک گرفتن بین ۲ و نیم تا ۳ و نیم سالگی است. و متاسفانه زود گرفتن پوشک همراه هست با ایجاد ترس از دفع و یبوست که گاها سالها با فرد میماند.

تجربه شما

login captcha

با تشکر از شما پزشک محترم. پسرم از 19 ماهگی به شدت با پوشک بستن مقاومت میکرد و بنده اصراری در گرفتن از پوشک نداشتم و خودش خیلی زود کنترل ادرارش رو در 20 ماهگی بدست اورد حتی شبانه هم بیدار میشد سر ساعاتی مشخص و حتی در خواب شب هم اقدام به پوشک کردن میکردم بیدار میشد و نمیگذاشت و چون قبلابا توجه به پوست حساسی که داشت لازم میشد ساعاتی بدون پوشک میگذاشتمش، با پوشک مخالف بود. این مشکل زور زدن و خروج بافت کوچک هنگام زور زدن رو با پزشکش هم در میان گداشتم و فرمودند که با کنترل رژیمش به مرور و با رعایت طرز نشستنش و وان آب گرم چند بار در روز و.. بهبود پیدا میکنه . الان خدارو شکر خوبه. برای مادرای نگران میگم که زود تسلیم نشین و همیشه راحتترین راه و اخرین راه رو انتخاب نکنین.