دو راهی برای انتخاب و ازدواج

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 82 بازدید

سلام و خسته نباشید خدمت مشاور محترم.

من بین دو راهی گیر کردم و واقعا نمیدونم باید چیکار کنم و انتخاب درست چیه؟ نفر اول کسیه که به مدت دو سال میشناسمش و قصدمون به صورت جدی ازدواج بود و خانواده و آشناها درجریان بودن. من این آقا رو دوست داشتم و ایشون هم متقابلا من رو. اما چون فهمیدن من قبل اون با مرد دیگه ای در ارتباط بودم یکم دلسرد شدن و این دلسردی موجب جدایی مون شد. و بعد از من هم رفتن سراغ کسی دیگه. جدایی از ایشون خیلی برای من سخت بود تا اینکه با شخص دیگه ای آشنا شدم پسر خوبی هستن اما اختلاف طبقاتی خیلی داریم. با این وجود براشون سطح خانوادگی من مهم نیست و میگن فقط من رو میخوان و قصدشونم به طور جدی ازدواجه .حالا بعد گذشت چهار ماه اون نفر قبلی برگشته و اظهار پشیمونی کرده و شدیدا پیگیره که دوباره دل من رو بدست بیاره. حالا من بین این دو نفر موندم. آیا کسی که جدید اومده و اختلاف طبقاتی فاحشی داره رو قبول کنم؟ که خودش میگه اصلا به مادیات و سطح خانواده اهمیت نمیده. ظاهرش خوبه شغل خوبی داره و تحصیلاتشم کامله. و حاضره با همه چیز من کنار بیاد. ایشون ۲۷ساله هستن و من ۲۱ سالمه

یا نفر قبلی که بعد از یک جدایی ۴ ماهه برگشته رو قبول کنم؟ سطح خانوادگی و فرهنگیمون تقریبا یکیه و منو همه جوره قبول کرده قبلا عاشق هم بودیم و هنوزم دوستش دارم. ایشون ۲۴ سالشه. ظاهر و شغل خوبی داره و تحصیلاتشم کامله. میگه با گذشته من دیگه مشکلی نداره و تو این مدت که جدا بودیم فکراشو کرده و فهمیده بدون من نمیتونه ادامه بده. خانوادشم منو خیلی دوست دارن و قبول کردن. اما من میترسم دوباره اعتماد کنم. درثانی بعد جدایی وجهش توی خانواده و فامیلم هم خراب شده و این نگرانم کرده.

میشه لطفا راهنمایی کنید کدوم رو باید بپذیرم؟


اطلاعات تکمیلی

سن 21 جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام به شما کاربر گرامی

با توجه به توضیحاتی که شرح دادید در خصوص هر دو مورد، نکات مثبت و منفی وجود دارد، در مورد شخص اول؛ تاکید بر گذشته شما و تصمیم گیری بر این مبنا، علی رغم ۲ سال ارتباط و علاقه ای که وجود داشته کمی نگران کننده و قابل تامل هست چرا که احتمال تکرار این رفتار در آینده وجود خواهد داشت ضمن اینکه نکات مثبتی هم در خصوص ایشون وجود دارد.
در مورد شخص دوم هم به نظر میرسد که زمان کمتری از آشناییتان میگذرد و طبیعتا نیاز هست که شناخت بیشتری حاصل شود و ادعای ایشان را در رفتار و عملشان بررسی کنید .  در کل خوب است جهت تصمیم گیری بهتر، در خصوص هر کدام محاسن و معایب را  در نظر بگیرید و به آنچه تا به حال مشاهده کرده اید چه خوشایند چه ناخوشایند توجه داشته باشید و البته به خصوصیات و حساسیت های خودتون هم توجه داشته باشید و به برداشت قلبی خودتون اعتماد داشته باشید. نکته دیگر اینکه؛ آنچه تا به حال از هر کدام دریافت کرده اید( در نوع افکار، ابراز احساس و نوع هیجانات و رفتار و نحوه برخورد با مسائل) شناخت بهتری خواهند داد تا آنچه که در آینده وعده انجامش را میدهند.
بنابراین به حس و برداشت خودتون اعتماد کنید چرا که هیچ شخص دیگری نمیتواند برای شما انتخاب کند و تنها شما هستید که با بررسی های عمیق تر و دقیق تر با توجه به شناختی که از خودتون دارید، میتوانید تصمیمگیری مناسبی داشته باشید.
موفق و شاداب باشید 🌹
  

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha