مشکلات میان خانوادم و همسرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 62 بازدید

سلام خسته نباشید من تو دوران عقدم خانوادم موافق ازدواجم با همسرم نبودن.. با اینکه رفتار همسرم اوایل خیلی خوب بود باهاشون ولی اونا خیلی اذیتش کردن به هر نحوی تو این سه سال الان حدود یه ساله رفتار همسرم عوض شده لج میکنه باهاشون منو مثلا اگه مهمون داشته باشیم میگه حرف نزن باهاشون. با خانوادت جایی نرو و هزار تا خواسته غیر منطقی.. یعنی دو طرفشون باهم لج کردن من موندم این وسط.. مقصر صد در صد اول این ماجرا خانوادم بودن چون همسرم اوایل اصلا اینجوری نبود ولی بعد حدود دو سال دیگه خسته شد بهونه هاش شروع شد.. من واقعا تحت فشارم موندم این وسط چیکار کنم دوطرفم کوتاه نمیان.. الانم میگه بعد عروسی که حدود دوماه دیگه است نمیخوام رفت و آمد زیاد داشته باشیم با مامانت اینا و فامیلت.. من نمیدونم واقعا چیکار باید بکنم لطف میکنید اگه راهنماییم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۱ جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

سلام دوست عزیز

درک می کنم که شرایط موجود باعث ناراحتی و به درگیری ذهنی شما شده پس قبل از هر چیزی آرامش خودتون رو حفظ کنید تا بتونین بهترین تصمیم ها رو بگیرین.
در زمینه ازدواج اینکه خانواده ها رضایت نداشته باشند مسئله خیلی مهم و حساسی هستش و می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد به همین دلیل از مراجعین می خواهیم که تا حد امکان بدون رضایت خانواده این کار را نکنند ویا رضایت آن ها را جلب کنند چون اغلب خانواده ها بنا به تجربیاتشان مواردی را می بینند که جوان ها در نظر نمی گیرند.
در این باره که آیا خانواده شما صد در صد مقصر است یا نه نمی توانم نظر قطعی داشته باشم اما در بیشتر موارد هر در طرف در به وجود آمدن این مسائل نقش دارند. خانواده ها به عنوان بزرگتر ها و با تجربیاتشان می توانند مسئله را برطرف کنند و جوان ها هم با احترام به بزرگتر ها و در نظر گرفتن مواردی که آن ها را نگران کرده.
در مورد همسر شما، اینکه این رفتار ها را دارند نشان می دهند یک نشانه می تواند باشد برای شما و متوجه این نکته باشین که این قضیه با این روالی که شما گفتین بدون اینکه کاری انجام دهید بهتر نمی شود و بعد از ازدواج احتمال بد تر شدن وجود دارد و این احتمال که رابطه شما را به خطر بی اندازد. اینکه تصمیم گرفتین کاری برای این قضیه انجام بدین جای تحسین دارد.
بر اساس گفت های شما، بهتر است که اول جدا با خانواده خود صحبت کنید ،هر چقدر که سخت هم باشد برای بهتر شدن این مسئله لازم است. با آن ها صحبت کنید و توضیح دهید که شما همسر خودتان را بر این اساس و معیار ها انتخاب کردین و دوست دارین که آن ها هم به این انتخاب شما احترام بگذارند و از این دوران قشنگی که باید داشته باشین در کنار هم لذت ببرین. کسی را متهم یا مقصر نخوانید. در ادامه توضیح بدین که رفتار های آن ها باعث ناراحتی شما شده و به همین علت می خواهید که با هم صحبت کنید و متوجه شوید که دلایل مخالفت و نگرانی آن ها چیست؟ اینکه نگرانی آن ها را برای خوشبخت شدن دخترشان درک می کنید.
این صحبت ها بین شما و خانواده شما است پس سعی کنید پای همسرتان را به این ماجرا باز نکنید.
بعد از این با همسرتان صحبت کنید. از صحبت های شما من این طور برداشت کردم که شما مطابق گفته های همسرتان عمل می کنید در باره کمتر ارتباط داشتن با خانواده و....
اگر برداشت من درست بوده شاید بهتر باشد دوباره در این رابطه فکر کنید؟ این که ارزش ها و باور های شما در زندگی چیست؟ اگر شما را از ارتباط با خانواده تان منع کنند بر اساس ارزش هاتون چطور عمل می کنید؟ آیای می ترسید همسرتان ناراحت شود اگر مخالفت کنید؟آیا روی عزت نفستان بهتر است کار کنید؟
با همسرتان صحبت کنید. واضح و شفاف. اگر رابطه با خانواده تان برایتان مهم است برایش توضیح دهید که به خاطر مشکلات پیش آمده شما نمی خواهیر رابطه با خانواده خودتان راکم یا قطع کنید و برای خودتان ارزش هایی قائل هستید.حتی اگر همسرتان گوش ندهد به حرف های شما اما در نهایت شما حرف های خودتان را زده اید.
اینکه همسرتان هم چین خواسته ای داشته باشد بله درست نیست اما گاهی ما خودمان باید دست به کار بشویم.
با هر دو طرف با شجاعتی که می دونم همه ما داریم صحبت کنید و اگر خودتان صلاح دیدید بعدا در حضور هم صحبت کنید .این کار را هر چه سریع تر انجام دهید بهتر است و اگر لازم می بینید حتما به مشاوره مراجعه کنید.

موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

بالا بردن میانگین قدی

پاسخ با سلام و عرض ادب قد یک موضوع وراثتی است. با این حال تغذیه سالم و حاوی محصولات لبنی و سبزیجات، ورزش و تمرینات کششی می تواند موثر باشد.

میان وعده مناسب برای کودک

پاسخ با سلام و عرض ادب بله مي توانيد بدهيد.

درد شدید میان دوره

پاسخ سلام اگر دردهای شما فقط در زمان تخمک گذاری وجود دارد طبیعی است ممکن است ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول بکشد کمی بعد از نزدیکی طبیعی است اما اگر ترشحات پنیری شکل دارید یعنی غلیظ و تیکه تیکه و سوزش و خارش دارید این...

میانگین مناسب قد دختر نوجوان

پاسخ با سلام. قد شما براساس ژنتیک باید به حدود 166 برسد که در حال حاضر قدتان خوب است. ورزشهای پرشی مثل طناب زدن به شما کمک می کنند. با مراجعه به متخصص تغذیه می توانید این روند را تسریع نمایید.