با سلام و خسته نباشید. همسرم علاقه زیادی به سیگار و قلیان داشت قبل از ازدواج. سعی کردم سالهای اول زندگی از سرش بندازم. قرار شد که هر چند وقت یکبار که هوس کرد یه دونه سیگار بخره. معمولا هفته ای یکی دوبار میگه میخوام. منم گاهی با یکم غر زدن بهش اجازه میدم. اما یه مدت هست که زیر صندلی ماشین یک بسته سیگار پیدا کردم. که هر موقع چک میکنم تعداش کم و زیاد میشه. حالا بنظر شما چیکار کنم؟ تو روش بگم ؟

اطلاعات تکمیلی

سن 23 جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز


کنترل و فشار برای ایجاد تغییر سم مهلک زندگی مشترک است.

من متوجه حس ناخوشایند شما نسبت به سیگار هستم اما اگر با هدف تغییر همسرتان، با آگاهی بر اینکه سیگار مصرف می کنند زندگی تان را آغاز کردید گام درستی برنداشتید. چون تغییر باید خودخواسته باشد نه با اجبار.


در حال حاضر هم مانند یک والد مچ گیر عمل نکنید.

شما درخواست خود را مطرح کرده اید پذیرش یا عدم پذیرش آن را به همسرتان واگذار کنید. فقط با توافق دو طرفه چهارچوبی تعیین کنید تا شما هم آزار نبینید ایشون هم تحت فشار به پنهانکاری عادت کنند.


یادتان باشد آرامش عشق و صمیمیت می تواند باعث تغییر شود اما انتقاد سرزنش و دستور فقط باعث دوری تان خواهد شد.


شما یک همسر هستید و نه والد همسرتان.

شاید الان با خود بگویید پس خواسته های من چی؟ این کارش یعنی من براش مهم نیستم...

اما بخاطر داشته باشید برخی چیزهای مثل همین مصرف سیگار، پرخوری و... ارتباط مستقیم با تصمیم خود فقط دارد و جایی که می تواند شما را بیازارد می توانید با صحبت و مذاکره به توافق برسید نه اینکه کاملا همسرتان را منع کنید. با این روش ایشون هم به خواسته شما احترام خواهد گذاشت هم احساس اجبار نخواهد کرد.


مراقب رابطه تان باشید. 🌹🌹🌹

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha