2723

طرز رفتار با خانواده شوهر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 136 بازدید

سلام. 3 ساله ازدواج کردم. خانواده هامون شهرستان هستند، خانواده شوهرم خیلی اذیتمون کردن و بی احترامی هاشون به ما کم نبوده، حامله هم شدم بچم بدنیا اومد دریغ از یک پیامک یا احوالپرسی، برادرشوهرم بعد از دو سال قهر پیام داده به شوهرم که برام کار پیدا کن، شوهرم هم گفته باشه و جوری باهاشون برخورد میکنه که انگار اتفاقی نیفتاده و همیشه چشم پوشی میکنه من تا سال قبل باهاشون با احترام و خوب رفتار کردم ولی همیشه با اینکه سالی یکبار میریم شهرمون، بما بی احترامی میکنن با حرف و کنایه یا بی محلی... حالا من از شوهرم ناراحتم که رفتارش باعث شده اونها بی احترامی شون خصوصا به من بیشتر بشه یا بی محلی کنن و حال خودمو بچه رو نپرسن. ولی ما بهشون احترام بزاریم، برای همین باعث اختلافاتی بین منو شوهرم شده، شوهرم باید چجور باهاشون برخورد کنه و خودم چطور؟؟

اطلاعات تکمیلی

سن 31 جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام به شما خانم عزیز
قدم فرزندتون مبارک و فرخنده باشه🌹
از شرح حالتون به نظر میرسد که با همسرتون اختلاف خاصی ندارید و زندگی بر روال پیش میرود و تنها رفتارهای خانواده همسرتان موجب رنجش شما شده و اینکه نوع برخورد همسرتان با این موضوع هم شما را نگران کرده است.
مهمترین و در اولویت ترین موضوع، ارتباط و کیفیت ارتباط شما با همسرتون هست که خداروشکر ظاهرا شرایط خوبیست و ارتباط با خانواده ها در اولویت های بعدی قرار دارد.
به نظر میرسد که همسر شما نسبت به خانواده اش احساس تعهد و دلبستگی دارد( توجه و احترام به آنها با در نظر گرفتن دیدار سالیانه آنها و تامین نظر برادر برای پیدا کردن شغل و کمک به بهبود شرایط او ) که نکات مثبتی هستند و تنها در تعیین حد و مرزها شاید ضعفهایی وجود داشته باشد، در این خصوص خوب است که با همسرتان در یک شرایط و موقعیت مناسب گفتگو کنید و شما از رنجشها و نیازهای خودتون بدون سرزنش کردن و قضاوت کردن دیگران و برچسب زدن به رفتارهای دیگران صحبت کنید و به توضیحات همسرتان در این موارد با آرامش گوش دهید. مطمئن باشید اگر در این گفتگوها خوب و منطقی عمل کنید و تنها به خواسته ها و رفع نیاز خودتان فکر نکنید و این گفتگوها به جلسات محاکمه تبدیل نشوند و همسر شما احساس درک شدن از سوی شما داشته باشد
،نتیجه، یک همفکری مناسب و مورد رضایت هر دوی شما خواهد بود. اینکه چگونه میشود رفتار خانواده ایشان را تغییر داد موضوع صحبت ما نمیتواند باشد ولی اینکه چگونه در برابر این رفتارها ظاهر شوید تا احساس رضایت خاطر بیشتری داشته باشید و حس حمایت بیشتری از سوی همسرتان داشته باشید موضوع مهم و قابل بررسی هست که از طریق گفت و گو و همفکری مناسب با همسرتان قابل دستیابی ست.☺
موفق و شاد باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha