عدم رضايت از رابطه جنسی با همسر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 1017 بازدید

سلام . من ٢٤ سالمه و تقريبا ٢ ساله كه عروسی كردم. و ميتونم با اطمينان كامل بگم كه تو اين دو سال خيلی كم پيش اومده كه ارضا بشم. رابطه هيچ لذتی نداره برام. دردی ندارم ولی كلا رابطه رو دوست ندارم. همسرم همه تلاشش رو ميكنه كه منو به ارگاسم برسونه ولی اين اتفاق خيلی كم افتاده! اولين رابطه مون تو دوران عقد بود و محل كار همسرم كه علارغم ميل من اتفاق افتاد و چيزی مثل تجاوز بود! برای همين حس ميكنم اين باعث شده از همون روزهای اول عروسی هيچ علاقه ای به رابطه جنسی ندارم و حتی از شوهرم بدم مياد كه اين طوری شروع كرد. چيزی كه ميتونست رويايی باشه و حس خوبی بهم بده!

اينم بگم كه ما اختلافات زيادی با هم داريم. نميدونم عدم رضايت از رابطه باعث بدقلقی هامون تو مسائل ديگه شده يا اينكه سر هر مسئله ريز و درشتی بحث و جدل داريم باعث شده من از رابطه روز به روز دلسردتر و متنفرتر بشم

لطفا راهنمايی كنين. ممنون از شما


اطلاعات تکمیلی

سن ٢٤ جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام به شما و ممنون از انتخابتون

در خصوص روابط زناشویی و خاصا روابط جنسی که من ترجیح میدم بگویم معاشقه، خیلی مهم هست که هر کدام از زوجین اشتیاق و انگیزه لازم را برای برقراری این رابطه داشته باشند تا روند مناسبی را طی کنند. 


مراحل رابطه جنسی شامل:

1- میل  2- انگیزش 3- ارگاسم 4- فرونشینی میباشد.

در مرحله میل: تفکر و تخیلی است که منجر به ارتباط میشود.

در مرحله انگیزش: تحریک اندام تناسلی زن و مرد هست که در زنان به شکل لیز بودن اندام تناسلی و در مردان، نعوظ هست.

در مرحله ارگاسم: هدف ارتباط جنسی است و به معنای ارضاء شدن است.

در مرحله فرونشینی: فرد به حالت طبیعی برمیگردد.


در مورد شما چنین به نظر میرسد که در مرحله اول که همان میل هست در اولین ارتباطتان دچار مشکل شدید، به این صورت که تصور و تخیلات شما با تصور و تخیلات همسرتان متفاوت بوده، شما انتظار فضا و شرایط خاصتری را برای داشتن چنین رابطه ای در نظر داشتید و همسرتان برای دستیابی و معاشقه با شما همان فضای کاریشون رو مناسب دیدن. توجه داشته باشید که میزان غریزه و هیجان حاصل از آن و مدیریت آن در زن و مرد بسیار متفاوت هست.

من متوجه حس رنجش شما در آن موقعیت هستم و با توجه به شناختی که از روحیات و افکار همسرتان ندارم نمیتوانم در مورد نیت ایشان حرفی بزنم اما میتوان در مورد بخشی از این رنجش که به انتظار و شناخت و افکار شما مرتبط هست صحبت کرد. متوجه هستم که شاید شما هم مثل خیلی از خانمهای دیگر، برای اولین تجربه رابطه جنسی با همسرتون، برنامه ها و نقشه ها در ذهن خود داشتید و مایل بودید که در آن شرایط چنین تجربه ای را داشته باشید اما چقدر برای ایجاد چنین شرایطی خودتون رو سهیم میدونید و چنین موقعیتی را فراهم کردید؟ و وقتی چنین شرایطی فراهم نشده طبیعی ست که همسر شما از دید خودش چنین شرایطی رو فراهم دیده و پیش قدم شده.خیلی خوب هست که شما از این زاویه هم به آن تجربه نگاه کنید.☺

توجه داشته باشید که اگر در انجام رابطه جنسی با همسر درگیر تفکر به شرایط خاص باشید به این معناست که احساس رهایی نمیکنید و موانع ذهنی دارید و رابطه را در چهارچوب خاص خودتان قرار داده اید.

واقعیت این است که رابطه جنسی مطلوب یک زن و شوهر چهارچوب خاصی ندارد و در هر زمان و مکانی قابل اجراست.

خوب است که ابتدا روی این موضوع بیشتر تعمق و تامل کنید و موانع ذهنی خود را بشناسید اینکه چه عواملی باعث میشوند در ایجاد رابطه جنسی مشکل داشته باشید و طبیعتا بی میل باشید.

یک رابطه جنسی مناسب و برقراری رابطه عاطفی مناسب که هر کدام از زن و مرد در کیفیت آن سهیم هستند، نشاندهنده ی نوع تعامل که شامل: میزان علاقه، احترام، دلبستگی، گذشت، قدرت، اعتماد و حمایت هر کدام از زن و مرد نسبت به یکدیگر هست، میباشد و همه اینها به کیفیت و قوام زندگی زناشویی کمک میکند. پس زمانیکه شما در طی این دو سال حس خوبی رو از رابطه تان نداشته اید و متقابلا حس خوبی رو هم منتقل نکردید طبیعی است که در امور دیگر زندگی هم حساس تر و آسیب پذیرتر و همزمان آسیب زننده تر باشید البته به صورت ناخودآگاه. خشمی که از اولین ارتباطتان در شما ایجاد شده، میتواند به اشکال مختلف در ارتباط شما با همسرتان جلوه کند، مثلا به شکل مخالفتهای غیر منطقی یا لجبازیهایی که ناخودآگاه از خود نشان میدهید.هر چند که قطعا مسائل مهم دیگری هم مابین شما و همسرتان وجود دارد و تنها رابطه جنسی تعیین کننده نیست اما تاثیر گذار هست.

اینکه اولین تجربه خودتون رو همانطور که در بالا و اوایل عرائضم ذکر کردم چطور بازبینی کنید و تنها از دریچه دید خودتون به موضوع نگاه نکنید و ابعاد دیگری را هم در نظر داشته باشید، میتواند در رفع و یا کاهش خشمتان موثر باشد و در بهبود کیفیت ارتباطتون مفید واقع شود.

خوب است که در ایفای نقش هنگام رابطه جنسی فعالانه تر ظاهر شوید و خودتان را از بند موانع رها کنید و به این رابطه معنای زیباتر و دوست داشتنی تری بدهید. شما هم به عنوان یک زن و نیمی از این ارتباط حقوق و سهم خاص خودتون را دارید و برای رسیدن به آن لازم است که کوشاتر باشید و احساس قدرت را جایگزین احساس قربانی بودن کنید. البته اگر چنین حسی دارید☺

عشق و علاقه پیوندتان بیشتر و پایدارتر باشد انشالله🌹

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha