کنجکاوی جنسی در پسر ۴ ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 410 بازدید

باسلام و خسته نباشید . چند روز پیش به طور اتفاقی متوجه شدم پسرم که با دختر دایی اش همسن هستن، در حال بازی بودن. تو حیاط شلوار دختردایی اش را کشیده پاییین و به باسنش نگاه میکنه. حالم خیلی خراب شد و بسرعت دستش رو گرفتم آوردمش داخل. من باید چه برخوردی با پسرم داشته باشم که از سرش بیفته و دیگه همچین کاری انجام نده؟ خواهش میکنم گمکم کنید.

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

با سلام خدمت شما مادر عزیز

باید بدانید که با توجه به سن پسرتان این عمل تا حدودی طبیعی است. کودکان از 3 تا 6 سال شروع به شناخت جنسیت خود، بدن خود و بدست آوردن هویت جنسی متناسب با جنس خود می کنند. از این زمان به بعد توجه بیشتری به بدن خود و دیگران می دهند.ارتباط و تعامل دو سویه صمیمانه، با محبت و پذیرش توسط والد هم جنس بسیار تاثیرگذار است  بر عزت نفس، دوست داشتنی بودن، قابل احترام بودن و خودپنداره و  تصویری که از خودش خواهد شناخت.

دراین سن کودکان به اندام جنسی همدیگر و علی الخصوص جنس مخالف حساس می شوند. در این سن کودکان لباس خود را پایین می کشند و اندام جنسی خود را به یکدیگر نشان می دهند و به اندام تناسلی هم دست می زنند معمولاً انجام دادن این کار بدون برنامه ریزی قبلی است و ناشی از تحریکات جنسی نیست و صرفاً ناشی از کنجکاوی است.
در این سن کودکان ، درباره ی ازدواج پدر و مادر و رابطه ی عاطفی بین آنها می پرسند و این که وقتی پدر و مادر با هم ازدواج کردند آنها کجا بودند؟
معمولاً این سوالات درباره ی روابط زناشویی بین والدین نیست، مگر این که کودکان اطلاعاتی از دوستان و بزرگترها یا دیدن فیلم ها و عکس های جنسی ، به دست آورده باشند.
در این سنین دختران به سمت جنس جنس موافق یعنی مادر و پسران به سمت پدر، تمایل پیدا می کنند و با او همانند سازی می کنند اگر این همانند سازی به درستی و با موفقیت انجام شود دختران هویت زنانه و پسران هویت مردانه پیدا می کنند.

با استفاده از انیمیشن و کتاب های مربوطه، به آموزش فرزندتان از لحاظ شناخت و مراقبت از بدن، اقدام نمایید. مسائل در کودکان فراموش نمی شوند بلکه باید حل شوند.در صورت مشکل بودن این موضوع برای شما حتما به روانشناس مراجعه کنید.

موفق باشید

 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha