خسته شدم از خانواده شوهرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 106 بازدید

سلام من چند سالی هست ازدواج کردم ۳ سال نامزد بودم الان یک ساله خونه خودمم، در نامزدی خانواده شوهرم خیلی اذیتم کردن تا مرز طلاق رفتیم الان کمتر شده ولی نیش و کنایه هاشون همیشه هست. همش توی زندگیم دخالت میکنن ما مستاجریم خونه میخواستیم اجاره کنیم یکسال پیش پدرشوهرم میگفت نباید راهشون مشترک باشه و....خلاصه سر این موضوع ناراحتی پیش اومد الان دوباره که خونه اجاره کردیم باز دخالت میکنه یا مادرشوهرم اون روز به من تیکه میندازه تو لباسهای شوهرت رو مگه نمیشوری گفتم چرا میشورم گفت لباس زیرشم بشور گفتم نمیتونم خودش باید بشوره گفت اون نشسته تاحالا بلد نیست و....خیلی حرفها هست اینجا زیاد نمیشه توضیح داد ولی رفتنی خونشون تا چند روز باشوهرم دعوا داریم خسته شدم از این وضع ،انگار یه انرژی منفی میدن بهم احساس میکنم دشمنم هستن اصلا نمیتونم خوب باشم باهاشون چون اهمیت نمیدن به حرف زدنشون هرچی اومد توی دهنشون میگن .

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۳ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز
مدیریت رابطه با خانواده ها بعد از ازدواج یک تصمیم مشترک بین زن و مرد را نیازمند است،حد و حدود میزان دخالت در زندگی خود را باید با مرز بندی مشخص در زندگی خود تعیین کنید.این شما و همسرتان هستید که باید برای زندگیتان تصمیم بگیرید و در صورت نیاز در مواد خاص از راهنمایی خانواده ها کمک بگیرید.
در سوالتان مطرح کردید که بارها از خانواده همسرتان نیش و کنایه شنیدید ،در برخورد با این سخنان واکنش شما چیست؟ایا ناراحت شدن خود از این سخنان را به آنها اعلام میکنید یا دعوای آن را در خانه با همسرتان میکنید؟
بانوی گرامی شما باید یاد بگیرید به دور از دعوا و اهانت و توهین به کسی که شما را با حرف یا بارفتارش ناراحت یا عصبانی میکند اعلام کنید که از این رفتار و حرف حس خوبی ندارم و علت آن رفتار را از طرف مقابل جویا شوید ،با گفتگوی محترمانه و منطقی مشکلات خود را مطرح و حل کنید.
در برخی مواقع عروس و مادرشوهر با تصور اینکه پسر سهم چه کسی است مدام در حال رقابت با هم هستند،همسر شما باید این حس و اطمینان را به مادرش بدهد که همچنان مثل سابق او را دوست دارد و با ازدواج جایگاه و محبت خود را به او از دست نداده تا مادرش برای ترس از ،از دست دادن پسر شما را عامل جدایی نبیند.
شما نیز با تصور دشمن بودن خانواده همسر حالت دفاعی و جنگ گونه ای با آنها برقرار میکنید که بیشترین آسیب را به زندگی خودتان خواهید زد،این تصور غلط باعث میشود شما همه رفتارهای انها را روی دشمنی و کینه برداشت کرده و به دنبال یک ضد حمله باشید.
با تعیین حد و مرز خانواده خود و حفظ احترام به بزرگترها بدون هیچ پیش داوری رابطه خود را با خانواده هایتان مدیریت کرده و حس امنیت را در هر دو طرف ایجاد کنید.
موفق باشید.
 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha