کنجکاوی جنسی در پسر 14 ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 653 بازدید

سلام وقتتون بخیر

من برادر 14 ساله ای دارم که وارد دوران بلوغ شده

میخواستم بدونم این سن طبیعیه و بلوغ زودرس نبوده و چطور میشه تو این سن از کنجکاوی ها و انجام رفتارهای اشتباه (فیلم دیدن یواشکی، سرچ مطالب نادرست در اینترنت ، تمایل به تنها ماندن در خانه و .. ) جلوگیری کرد؟ 

و اینکه بهش بفهمونم که زیر نظر دارمش اثری داره؟ 

آیا گرفتن تلفن همراه و ایجاد محدودیت به این شکل توصیه میشود؟

من بسیار ناراحت و مضطربم بخاطر این مسئله . دائما و ناخوداگاه دارم کنترل میکنم برادرمو و حتی باعث بروز عصبانیت های پی در پی و شدید و استرس زیاد برای من شده. لطفا راهنمایی کنید 

ممنون 

اطلاعات تکمیلی

جنسیت زن وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام دوست عزیز

از لحاظ سنی و شروع دوره بلوغ، مشکلی وجود ندارد. این سن در حیطه بلوغ زودرس قرار نمی گیرد.

کنترل زیاد و مستقیم نتیجه عکس می دهد. گرفتن تلفن همراه و ایجاد محدودیت هم راهکار مناسبی محسوب نیست.

به جای راهکارهای بالا سعی کنید بیشتر با برادرتون وقت بگذرونید. در علائقش شریک بشید و کارهای مورد علاقه اش را با او تجربه کنید.سعی کنید با دوستانش آشنا شوید، اونها رو به منزلتون دعوت کنید و سعی کنید از این طریق با گروه همسال برادرتون آشنا بشید تا در صورت وجود خطرات ممکن در ارتباطات محیطی نوجوان، بتوانید با دقت و سرعت بیشتری پیشگیری کنید.

ورزش را فراموش نکنید و حتما نوجوان را تشویق کنید که حداقل یکی از رشته های ورزشی را دنبال کند. ورزش، به دلیل تخلیه هیجانات به شکل مناسب، راهکاری بسیار اصولی محسوب می شود.

برای کنترل درست و منطقی فضاهایی که نوجوان وارد آنها می شود، مانند: سرچ کردن و ....سعی کنید زمان هایی را با نوجوان در این فضاها همراهی کنید. از طرفی آگاهی های لازم در این زمینه و آسیب هایی که می تواند به او وارد شود را برایش تشریح نمایید. اما به شکلی منطقی و با فضایی همراهانه و  بدون تهدید.

در کل دوره نوجوانی، دوره ای حساس از زندگی محسوب می شود. اما اگر با دقت و درایت والدین سپری شود، حاصل آن می تواند یک فرد پخته، آگاه و مسولیت پذیر باشد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha