نحوه برخورد با دعوای دوقلوها

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 507 بازدید

با سلام و خسته نباشید. پسر و دختر دوقلوی دوساله ای دارم که اکثر مواقع با همدیگه گلاویزن. حتی اگر از یک چیز دوتا مثل هم داشته باشن باز هم سر یکیش دعوا دارن. البته مشکل اصلی خودخواهی و زورگویی پسرم هست. گاهی خیلی بد خواهرشو گاز میگیره و میزنه.من چیکار کنم؟ چه رفتاری نشون بدم؟ چطور روابط و تعاملشون رو مدیریت کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۵ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز
معمولا توصیه میشود برای فرزندان دوقلو وسایل یکسان تهیه نکنید .نیازی نیست اسباب بازی یکسانی داشته باشند
مهمترین موضوع این است که سعی کنید قضاوت نکنید و فورا مداخله نکنید. مگر اینکه درگیری فیزیکی ایجاد شود و احتمال آسیب رساندن به همدیگر می‌رود. با هر دو جدی و مهربان برخورد کنید. این گونه به احساس امنیت کودک کمک می‌کنید. همان لحظه موقعیت را تجزیه و تحلیل نکنید. تعیین مقصر را به بعد موکول کنید. چون اگر توجه خود را صرف قضاوت دعوا کنید و واکنش نشان دهید بچه‌ها از شما سرزنش و غر زدن خواهند آموخت و زمینه برای مشاجرات بعدی فراهم می‌شود.
 نام رفتار نامناسب را بگویید و راه‌های دیگر پیشنهاد کنید، برای اغلب کودکان دوقلو کارآمدترین تنبیه، جدا کردن عامل دعوا به مدت چند دقیقه است.
بهترین برخورد دخالت نکردن در دعوا هست اگر پسرتان زور میگوید میتوانید بگویید اجازه این کار را ندارد
برای خانه تان قوانینی تعیین کنید مثلا قانون خونه اینه هرشب مسواک بزنیم
قانون خونه ما اینه کسی حق نداره کس دیگه ای رو بزنه و .....
تکرار عباراتی مانند «زدن، نه!»، «گاز گرفتن، نه!» معمولا کارساز است و تعداد دعواها را به حداقل می‌رساند. به ویژه اگر کودک با مهارت‌های جایگزین برای مشارکت و همکاری آموزش داده شده باشد.
ایام به کام

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

تفاوت زیاد دوقلوها

پاسخ درود و سلام وقت خوش دوست ارجمند، امیدوارم که خدا شما را کمک بسیار بکنه چون بزرگ کردن دو قلو آنهم هر دو پسر بسیار سخت است و توان و طاقت و تحمل بسیار بالایی میخواهد. این مواردی را که در گزارش تان ذکر کر...

کمبود وزن دوقلوهای سه ساله

پاسخ سلامکمبود ویتامین D (به خصوص اگه شدید نباشه) ارتباط چندانی با کاهش وزن نداره. سایر عوامل بایستی بررسی بشند. شما قد دخترتون رو هم بفرمایید.

عينک زدن دوقلوها

پاسخ سلام دوست عزيزممتشكرم از اعتمادتون به نی نی سايت.دوست عزيز كودک هر روز با چالش های زيادی مواجه ميشه و متاسفانه نميشه تمام موانع را از بين برد تا كودكانمون تو محيط كاملا امن خودشون باقی بمانند و اين بي...