دخالت مادرشوهر در زندگی مشترک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 241 بازدید

سلام . من ۲۳ سالم و باردار هستم . سابقه سقط داشتم وقتی بچم سقط شد هی مادرشوهرم میپرسید پریود شدی نشدی؟ روز به روزه عادت ماهانم داشت از فامیل مادرشوهرم تحت فشار بودم که چرا باردار نمیشم و نازا هستم و فلان ... ولی گذشت الان که باردار شدم وقتی مادرشوهرم فهمیده بجای تبریک همش حرف سیسمونی میزنه میگه پدرت اینو بخره فلان کنه .... از جهتی یه جاری سرزبون دار دارم که خیلی محبوبه اونا وضع مالیشون خیلی خوبه و اون با مادرشوهرم همش دخالت میکنن 

دیگه طاقت دخالت مادرشوهرم ندارم هر روز بهم زنگ میزنه سوال پیچم میکنه منم نمیتونم جواب ندم بی احترامی میشه توروخدا بهم نگید سکوت کنم یا نگید رفتار من اشتباهه آخه من چیکار کنم من یه آدم دیگه بودم که وقتی اومدم توو این خانواده خودمو باختم از بس سرزنش میشم 😔😔😔 همش استرس دارم لطفا کمکم کنید 

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۳ جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

سلام خدمت شما

با توجه به شرایطی که در گذشته در خصوص بارداری داشته اید، لذا داشتن استرس برای شما اصلا خوب نیست. پس سعی کنید کمتر ذهن خودتون را درگیر فکر و خیال در خصوص مسائل حاشیه ای کنید (به عنوان مثال اینکه قبلا به شما می گفتن نازا هستید تا الان و در خصوص سیسمونی) تا آرامش بیشتری در دوران بارداری داشته باشید.

حداقل کاری که می توانید انجام دهید تا احساسات منفی در شما تشدید نشود این است که حوادث ناخوشایند را دائم با خود تکرار نکنید. اگر قرار باشد هر روز یاد فلان برخورد مادر شوهر خود بیفتید یا حرف های آنها را در ذهن خود مرور کرده و به دنبال یافتن قصد و منظور رفتارهای آنها باشید، می توانید مطمئن باشید که نه تنها در گذشت زمان آرام تر نخواهید شد که به احتمال زیاد هر روز ناراحت تر از روز قبل بوده و البته پیشداوری های شما در مورد رفتارهای خانواده همسرتان هم افزایش خواهند یافت. پس تا می توانید برای خود مشغولیت های متنوع ایجاد کنید تا کمتر فرصت فکر کردن به اتفاقات گذشته را داشته باشید و البته از حضور در جمع هایی که چنین تفکراتی را تقویت می کنند، دوری کنید.

با توجه به اینکه بیان کردید در این زندگی زیاد سرزنش شده اید، مطمنا این مساله ریشه دار هست، که دقیقا نیاز به بررسی دارد، اینکه آیا این برخورد صرفا از طرف مادرشوهر صورت میگیرد؟ و اینکه حمایت همسرتان از شما در چنین مواقعی چگونه است؟ و یا اینکه همسرتان نیز به نوعی درگیر مسائل این چنینی هستید؟ که در متن ارسالی توضیحی در این خصوص داده نشده ...

در نهایت برای کاهش احساسات ناخوشایند خود و البته داشتن دیدی منصفانه، از نسبت دادن رفتارهای ناخوشایند خانواده همسر به نیت بد دوری کرده و در عوض سعی کنید موضوع اختلاف فرهنگی و تفاوت دیدگاه بین خود و آنها را همیشه در نظر داشته باشید چرا که بسیاری از رفتارهای خانواده ها که باعث دلخوری عروس ها یا دامادها می شود، به تفاوت فرهنگی بین خانواده ها برمی گردد و قصد آزار یا دخالتی در پس آنها وجود ندارد.

به عنوان پیشنهاد

در ابتدای مواجهه با دخالت های خانواده همسر و زمانی که هنوز از نظر هیجانی آرام نشده اید، اگر همسرتان دید مشابهی در این موضوع با شما ندارد بهتر است با او وارد گفتگو نشده و سعی در متقاعد کردن او نداشته باشید اما بسیاری از افراد زمانی که می خواهند چنین توصیه ای را عملی سازند، دچار مشکلی دیگر می شود. آنها متوجه می شوند که به شدت احساس تنهایی و بی پناهی می کنند.

برای مقابله با چنین احساسی بهتر است در این روزهای حساس به دنبال یافتن حمایت عاطفی از فردی امین و منصف باشید. توجه داشته باشید که اگر قرار باشد شما با فردی درد دل کنید که او با بازخوردهای خود، شما را عصبی تر می کند، مطمئن باشید که گزینه مناسبی را انتخاب نکرده اید

نکته دوم این که با کسی در مورد مشکل خود صحبت کنید که مطمئن هستید صحبت های شما را با دیگران در میان نگذاشته و رازدار خوبی است و نکته سوم و آخر این که به درد دل کردن به عنوان گزینه ای همیشگی و دائمی و در رابطه با هر موضوعی نگاه نکنید، چرا که قرار نیست فردی دیگر را جایگزین همسرتان که نزدیکترین فرد به شماست، بکنید بلکه تنها برای گذر از این بحران و به صورت موقت قرار است از چنین روشی بهره ببرید.

در صورتی که بعد از اجرایی کردن موارد اشاره شده بازهم درگیر ذهنی در این خصوص دارید پیشنهاد می شود حتما مشاوره داشته باشید تا با آرامش کامل دوران بارداری را پشت سرگذاشته و در نهایت دچار افسردگی بعد زایمان و... نشوید.

شاد باشید و ایام بکام

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha