سلام. من امسال سال دهم رو تمام کردم باید به سال یازدهم برم

قصد دارم دانشگاه فرهنگیان قبول بشم

نمیدونم‌ امسال کتاب ها سال دهم رو نکته برداری کنم یا نه؟

کدوم درسها؟

چطوری نکته برداری کنم؟

نیاز به راهنمایی دارم

اطلاعات تکمیلی

سن ۱۷ جنسیت زن شغل دانش آموز وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

سلام دوست عزیز؛
شما در حال حاضر فقط روی در‌س‌ها متمرکز باشید نه لزوماً هدف دانشگاهی؛ پایه دهم را کامل مطالعه کنید، اگر ضعفی دارید برطرف نمایید و تست بزنید.
نکته‌برداری نیز شامل روش‌های زیر می‌شود:

یادداشت برداری: اصلی ترین و مهم ترین نوع خلاصه نویسی است و عبارت است از برداشتن کلیدی ترین مفاهیم هر مطلب و یادداشت کردن آن در دفترچه ای جداگانه. البته باید توجه داشت که با نوشتن اکثر مطالب ، حجم آن را زیاد نکرده و فقط قسمتهای کلیدی و مهم را ثبت کرد. 

حاشیه نویسی: در این روش کلیدی ترین جمله هر پاراگراف را جدا کرده و به زبانی که برای خودتان ساده تر و قابل درک است در حاشیه کتاب یا جزوه یادداشت کنید. میتوان گفت در این روش ، ما پاراگراف و قصد آن را در جمله ای کوتاه بیان میکنیم. توجه شود که باید به اندازه ای باشد که تمام مطالب کلیدی و مهم را دربر داشته باشد زیرا در غیر اینصورت برای مطالعه کامل مطالب دوباره باید کل پاراگراف خوانده شود. 

علامت گذاری: سریع ترین روش برای مطالعه فعالانه است و نکات مهم را نیز مشخص میکند. شما با علامتهای مختلف از جمله علامت سوال و ستاره دار کردن، مطالب را به نوعی تقسیم بندی میکنید.

خط کشیدن زیر جملات مهم: متداول ترین روش در بین دانش جویان و دانش آموزان است. در این روش، زیر قسمتهای مهم خط کشیده میشود و در هنگام مرور و جمع بندی، بیشتر آن قسمتها خوانده میشود.

روش درخت نموداری: این روش برای مطالبی از قبیل صیغه های فعل، آرایه های ادبی و دسته بندی در درس زیست که قابل سازمان دهی باشند، مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش مطالب به صورت یک درختچه و به کوتاه ترین صورت ممکن، مانند شبکه به هم متصل میشوند که متن کلیدی در وسط صفحه قرار گرفته و مطالب فرعی مانند شاخه های درخت به آن وصل میشوند.

شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha