2723

سلام مشاور عزیز سوال من اینه که شوهرم مواقع خرید هرچی از کوچکترین چیز تا بزرگترین چیز یا مثلا وقتی قراره کاری انجام بشه خیلی استرس میگیره مثلا واسه خرید ماشین به قدری استرس میگیره که میگه هرجوره فقط سریع بخرم‌ تموم بشه حالا با هر شرایطی یا مثلا کاری قراره انجام بشه فقط سریع باید انجامش بده واقعا موقع خرید به منم استرس وارد میکنه چون امکان انجام بزرگترین اشتباهاتو داره که فقط سریع اون چیزو بخره من باید چیکار کنم‌ که استرس و اظطرابشو کم کنم؟

با تشکر

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۲ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

اگر همسر شما قبل از خرید یا کلا قبل از انجام یک کار، دچار اضطراب میشن، باید افکار خودشون رو بررسی کنند تا متوجه بشن در اون شرایط، چه فکرهایی از سرشون می‌گذره که موجب ایجاد احساس اضطراب و رفتار توام با عجله برای اتمام کار میشه. مثلا در مورد خرید ماشین، به عنوان مثال ممکن هست که همسرتون با خودشون فکر کنن که ماشین‌های مختلف زیاد فرقی با هم ندارن. اگر این رو نخریم دیگه بهتر از این پیدا نمی‌کنیم. اگر این رو نخریم ماشینی با قیمت مناسب‌تر نمی‌تونیم پیدا کنیم و ...

در مرحله‌ی بعد باید بررسی بشه که این افکار تا چه حد منطقی هستند. اکثر ما گاهی اوقات دچار تحریفات شناختی و خطای فکری میشیم که با شناسایی و رفع اونها می‌تونیم افکار منطقی‌تر و متعاقبا احساس بهتر و آرامش بیشتری داشته باشیم. در صورتی که انجام این تمرین براشون سخت هست، پیشنهاد می‌کنم از خدمات مشاوره‌ی حضوری استفاده کنند یا اگر موقعیت‌های زیادی در زندگی ایشون رو دچار اضطراب می‌کنه، بهتر هست از یک روانشناس در این زمینه کمک بگیرند.

به خدای بزرگ می‌سپارم‌تون

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha