گرفتن دیه بعد از یکسال

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 32 بازدید

باسلام 

اتفاقی که برام افتاد مربوط به شهریور ماه سال ۹۶ میباشد در هنگام وردود به مغازه ایی سرم به شدت به شیشه سکوریت مغازه برخورد کرد و صورتم پاره شد دلیل ان هم نداشتن هیچگونه نشانه ورود و خروج شیشه مغازه بوده است یعنی اینقد شیشه رو تمییز کرده بودن و هیچ نشانه ایی هم نداشت بنده چون با عجله وارد مغازه شدم اصلا متوجه شیشه نشدم اگر حتی یه نشانه سردر مغازه داشت این اتفاق نمیافتاد بعد  صورتم پاره شد بخیه خورد اما قضیه همینجا تمام نشد سردردهای عجیب گرفتم ام ار ای دادم مشخص شد بنده کیست  دارم برخورد با شیشه باعث وخیم ترشدن اوضاع شد البته نظر یک پزشک این بود و پزشک دیگر نظر  دیگری داشت الان یک سال از اون قضیه میگذرد ایا امکان پیگیری و گرفتن دیه وجود دارد با توجه به اینکه جای بخیه رو صورتم مانده است و پرونده پزشکی نیز دارم مغازه اجاره بود ولی هنوز در همان قسمت ایشون کار میکنن در مغازه بغلیش در هنگام برخورد با شیشه فقط همسر بنده و شاگرد مغازه این اتفاق رو دیده اند چون شدت خونریزی بالا بود ناچارا سریع محلو ترک کردیم 

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۸ جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

با سلام

1. مطابق قانون مسئولیت مدنی هر شخصی مسئول جبران خسارتی هست که به دیگری وارد می کند.

2. با توجه به ماده 106 قانون مجازات اسلامی و این  که جرم واقع شده در دسته جرائم قابل گذشت جای می گیرد و یکسال از موضوع گذشته است در نتیجه موضوع مشمول مرور زمان شده و از لحاظ کیفری قابل رسیدگی نیست.

3. ولی از لحاظ مدنی در باب مسئولیت مدنی به جهت خسارتی که به شما وارد شده در صورت اثبات موضوع می توانید مطالبه دیه کنید. که موضوع به کارشناسی و پزشکی قانونی ارجاع می شود و در صورت اثبات مسبب به پرداخت دیه محکوم خواهد شد.

قبل از اقدام حضوری با یک وکیل مشورت کنید

موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha