انجام ندادن دستورات ساده در پسر 19 ماهه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 127 بازدید

باسلام و خسته نباشید. پسر ۱۹ ماهه ای دارم که ۱ ماه زود بدنیا اومده با وزن ۲ کیلوگرم، اما الان در سلامت جسمی کامل بوده و خیلی خوب وزن گرفته است مشکلی که خیلی ذهنمو مشغول کرده اینه که پسرم هنوز معنی خیلی از کلمات رو نمیدونه و دستورات ساده مثل توپ رو بیار و انجام نمیده ولی اگر چیزی توی دستش باشه و بگم بده میده هنوز تکلمش پیشرفتی نداشته و به جز مامان و بابا و دد و گاگا تقریبا هیچ کلمه دیگه ای نمیگه. من و پدرش کم حرف نیستیم و با پسرمون زیاد صحبت میکنیم‌. البته بنده شاغل هستم و پسرم اکثر روزها مهدکودک هستش. و یک اشتباه بزرگی که داشتم این بوده که کارتون های بچه گانه رو با موبایل به پسرم نشون میدادم و موبایل بیش از حد در اختیارش بوده. لطفا راهنماییم کنید پسرم مشکلی داره ؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۳ سال جنسیت زن شغل کارمند وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام دوست عزیز

در بین مواردی که شما فرمودید ،لازمه به چند نکته توجه بفرمایید:

1-استفاده زیاد ازموبایل و وسایل الکترونیکی باعث کاهش خلاقیت و توانمندی های شناختی در کودک می شود.پس سعی کنید با جایگزینی، بازی ها و ارتباطات بهتر برای کودکتون ،زمان بازی با موبایل را کاهش دهید.

2-فضای مهد کودک و نوع ارتباطی که با کودک در آن فضا برقرار میشود رو مد نظر قرار بدید که مطمئن باشید که ارتباطات کلامی، عاطفی و اجتماعی لازم برای ارتباط با کودک در آن فضا موجود است یا خیر. اگر چنین مواردی به شکل ضعیفی وجود داشته باشد ،می بایست مهد کودک کودکتون رو عوض کنید.

3-نوع ارتباطات کلامی و میزانی که کودک صحبت می کند و تعداد کلمات به کار برده شده کودک، در این سن کم نیست و نسبتا با میزان سنی کودک متناسب است.

4- تنها موردی که مهم است ،میزان درک کودک از ارتباطات شنیداری است.اگر قدرت درک کودک از مواردی که شما می فرمایید ،تا میزانی است که ذکر گردید. لازمه که مراجعه ای به روان شناس کودک برای بررسی علل این مسئله بنمایید. اما در این راستا سعی کنید که زیاد با کودک صحبت کنید و خواسته های کوچک و تک دستوری را در ارتباطتون با کودک زیاد به کار ببرید. زیاد برای کودک  کتاب بخوانید. تا به قدرت درکش از موارد کلامی کمک کنید. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

اجرای دستورات شنیداری در کودک دو ساله

پاسخ مادر عزیز سلام. باتوجه به اینکه شما چندین مرتبه در این رابطه سوال کردید و همکاران پاسخ دادن، امیدوارم پاسخ بنده برای شما توجیه کننده باشه. روند اصلی به این شکله که فرزندتون ابتدا باید توسط شنوایی سنج...

برای افزایش هوش و نابغه شدن دخترم چه کار ها و دستوراتی را پیشنهاد میکنید همچنین غاهای مفید برای هوش

پاسخ سلام کاربر گرامی دریافت روزانه مغزها و ماهی ها دو روز در هفته و همینطور دریافت روزانه گوشت شاد باشید

دستور شیرخشک

پاسخ با سلام، هر شیر خشکی باید مطابق با دستور العمل خودش تهیه شود. نه غلیظ تر و نه رقیق تر.

سلام میشه دستور چنتا سوپ بدید ؟

پاسخ سلام کاربر گرامی اینجا پاسخگوی سوالات تغذیه ای هستیم این سوال آشپزی است