سلام.  من یه پسر ۱۰ ساله دارم آموزش جنسی توی این سن در چه حد هست ؟ راستش من تا به حال زیاد تاکید نداشتم که ترسیدم کنجکاو تر بشه بدتر بشه زیاد کاری نکردم فقط چند بار جدی گفتم جای خصوصی نباید  کسی دست بزنه نه اجازه به کسی بده ولی متاسفانه همونم دیدم که عمل نکرده دیدم با بچه ها توی اتاق و تنهایی  بوده چه کارهایی کرده ولی هیچی هم نگفتم نمیدونستم برخورد درست چیه ممنم میشم راهنمایی کنید. 

پسرم خیلی رو جاهای خصوصی کنجکاوه هم خودش هم بقیه کاری هم نداره کیه بچه کوچکتر از خودش یا زن و مرد دست میزنه به جاهایی که نباید. چرا اینجوری شده حالم از خودم و بچه ام به هم میخوره تربیت من ایرادش چی بود که اینجوری شده هر چی فکر میکنم چیزی پیدا نمیکنم دیگه از چشمم افتاده با این رفتارهاش یعنی امکان داره ترک کنه این رفتارهاشو . تو سن بلوغ خدا به دادم برسه خیلی حالم بده با هر بچه ای تنها شد شلوارشو میکشه پایین . برخورد درست چیه چیکارش کنم آیا درست میشه . 

 لطفاً چندتا کتاب معرفی کنید . ممنون

پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام میکنم به شما. اول از همه باید بگم مامان عزیز اصلا نسبت به خودتون و تربیت تون شک نکنید. این یک مسئله طبیعی در تمام بچه های دنیا است نه فقط پسر شما. رفتارهای بچه ها در واکنش به میل جنسی و کنجکاوی جنسی متفاوته ولی در همه وجود داره. پس نسبت به خودتون یا فرزندتون مهربان باشید و نگاه تون رو عوض کنید چون این یک مسئله طبیعیه و در همه ما هست. 
مهم اینه که بدونید این میل حاوی شهوت و چیزی که ما بزرگترها تجربه اش رو داریم نیست فقط کنجکاوی و شناخته بیشتره. 
دوم اینکه چون در برخورد با این مسئله ناآشنا هستید روشهای برخورد درستی رو بکار نگرفتید. بهتره تربیت جنسی رو هرچه سریعتر براش شروع کنید. کتاب خوبی که این مسائل رو به روشنی توضیح داده باشه متاسفانه در بازار نیست و بیشتر کلی پردازی کردن . بهتره مراکز روانشناسی رو در اینترنت جستجو کنید که کارگاه تربیت جنسی کودکان ویژه والدین رو برگزار میکنند. و در قالب چت هم نمیگنجه و خیلی مفصله چون روش برخورد ما با بازی جنسی بچه ها تواتاق متفاوت از زمانیه که داریم درباره اعضای بدن یا حریم خصوصی بهش توضیح میدیم. تربیت جنسی بخشهای مختلفی داره که در مورد پسرتون لازمه همه اش رو بدونید. 
نکته مهمتر حفظ خونسردی و واکنشهای شماست. نباید عصبانی و ناراحت بشید و دعواش کنید یا بترسونیدش اینها بدتر میکنه ماجرا رو. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha