2723

رفتار با کنجکاوی دختر 3 سالم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 119 بازدید

با سلام و خسته نباشید خدمت شما۔

من بدلیل گذشته ى بد و كمبودھای عاطفی علیرغم تلاش برای بھبود ، مادر و البته ھمسری پرخاشگر و تندخو ھستم۔ این تلاش شخصأ بوده البته نه كمک از روانكاو و...

من روى تربيت دخترام خيلى حساسم الان يک ماهى ميشه كه دخترمو که 3 سال و 6 ماھشه ميبينم شلوارشو درآورده و به خودش نگاه ميكنه و يا بازى ميكنه با خودش اما نه خودارضايی. اوايل با مهربونى و بى توجهى باهاش حرف زدم دفعات بعد داد كشيدم و خواستم تكرار نكنه و دفعه بعدش با داد تهديدش كردم و در نهايت آخرين بار كه ديروز ديدمش واقعا وحشيانه سرش جيغ كشيدم و كتكهای بدى زدم حتى يكم پاشو داغ كردم و كلی تهديدهاى ترسناک و وحشيانه ديگه. ولى نيم ساعت بعد خيلی شرمسار و پشيمون شدم. میخوام قبل از مراجعه به همكاراتون بهم كمک كنيد. و اصلا نميدونم با وضعيت مالى بد و مريضى خواهر كوچیکش که داروھاش خارجی و کمیاب ھست و ھر چند روز یک بار تشنج میکنه و بستریه کی میتونم برم پیش روانشناس برای مداوا

الان 2 تا سوال دارم:

1- براى جبران خطام و ترميم روح زخمى دخترم چیكار ميتونم بكنم تا هم آروم بشه هم بفهمه ميتونه به من اعتماد كنه و دوسش دارم؟

2- اگر بازم توى اون حالت ديدمش بهترين عكس العملم چی میتونه باشه ؟

ممنون از وقتى ميذاريد.


اطلاعات تکمیلی

سن 27 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

با عرض سلام و وقت به خیر:

دوست عزیز در رابطه با سوال اولتان لازم است بگویم که اعتماد فرزندتان تنها در صورت عدم تکرار رفتار های پرخاشگرانه شما باز می گردد و این که در عمل ثابت کنید که قابل اعتماد هستید.

در رابطه با سوال دومتان پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید:

فرزند پروری

آموزه های جنسی به کودکان

رشد جنسی یکی از مهمترین قسمتهای رشد کودک است.با این حال بعضی از والدین حتی از فکر کردن به صحبت با فرزندانشان درباره رابطه جنسی، مسایل جنسی و خود ارضایی وحشت دارند. مادر و پدرها آرامش خودتان را حفظ کنید!!! شما فشار زیادی به خودتان وارد می کنید. آموزه های جنسی به کودک و صحبت با او در مورد مسائل جنسی می تواند بسیار ساده و توام با آرامش باشد.

راه های مناسب برای آموزه های جنسی و چگونگی توضیح و بحث در مورد خودارضایی و لمس خود را برای فرزندتان پیدا کنید . با این کار راه را برای مکالمات آینده در مورد تماس ایمن باز کنید.

به خاطر داشته باشید که فرهنگ خانوادگی مثبت درباره ی بدن و جنسیت به جهت امکان پذیر کردن برقراری مکالمات آزاد و راحت با فرزندتان در زمان نوجوانی حائز اهمیت است.

۱)به خاطر داشته باشید در این مکالمه شما نقش کارشناس را بر عهده دارید پس آرامش داشته باشید.

۲)به طور مستقیم و با لحن ساده با او صحبت کنید.

۳)به او بگویید که بدن انسان ساختار شگفت انگیزی دارد.

۴)راجع به این که چرا لمس شدن احساس خوشایندی می دهد و این بخشی از برنامه و عملکرد بدن است توضیح دهید.

۵)به او بگویید که قسمت های خصوصی بدن کدام ها هستند.

۶)به او بگویید که قسمتهای خصوصی بدنش را فقط در فضاهای خصوصی مثل اتاق خوابش و حمام یا توالت می تواند لمس کند.

۷)اگر تمایل داشتید و شرایط را مناسب دیدید می توانید برایش بگویید که وقتی بزرگ شدی و ازدواج کردی می توانی با همسرت تماس بدنی و نزدیک داشته باشی. ارتباط بدنی ای که بخشی از یک رابطه و ازدواج رشد یافته و سالم است.

( اما الان نه)

۸)فرزندتان را تشویق کنید تا همان موقع یا حتی بعدتر سوالهایش را از شما بپرسد.

همین ! خیلی وحشتناک نبود. بود؟!

واقعیت این است که آموزه های جنسی را هر چه زودتر شروع کنیم و به کودکان در مورد حریم خصوصی اندامهای تناسلی و خصوصی شان آموزش دهیم، داشتن مکالمات مهم تر در آینده را ، راحت تر و ممکن تر می کنیم. به علاوه اگر شما درب های مکالمه درباره سلامت جنسی را امروز با فرزندتان باز کنید ممکن است شما اولین کسی باشید که به او آموزه های جنسی می دهید. به جای این که دوستش در سرویس مدرسه این کار را برایش انجام دهد.

مادر و پدر ها، دل رو به دریا بزنید!! با آرامش باشید. شما در حال صحبت با فرزند خودتان هستید. در نتیجه فرزندتان هم طبیعی تر و با آرامش بیشتری موضوعات جنسی را درک خواهد کرد.

والدینی که سبک والدگری (فرزندپروری) طبیعی و دلبسته و عاطفی را تمرین می کنند به یک صمیمیت مثبت و استوار با فرزندانشان دست خواهند یافت. بچه هایی که در یک محیط پر محبت و دوست داشتنی بزرگ می شوند، لزوما متوجه می شوند که بدن آنها منبع عشق و لذت است نه شرم و خجالت.

سربلند باشید مثل شمشاد

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha