رفتار نامناسب همسرم با پسرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 116 بازدید

سلام خسته نباشید

یک پسر 2 ساله دارم که همسرم در رابطه با او بسیار کم صبر و حوصله است و تحمل گریه و یا اذیت های بچه را ندارد. همیشه هم میگوید که حوصله بچه زبان نفهم را ندارم ، بچه ده دوازده ساله خوب است که حرف میفهمد. وقتی که در منزل است مرتب با هم در حال دعوا هستند و دعواهای بدی با بچه می کند، بخاطر هر چیزی، لباسش را کثیف کند، اسباب بازی هایش رابریزد، درخواست آب کند، درخواست بازی کند،یا ... حتی گاهی کتک هم میزند یا بچه را هل میدهد یا از دستش گرفته و میکشد. البته پسرم هم خیلی بهانه گیر و اصطلاحا "نق نقو" هست و برای هرچیزی و هرخواسته ای گریه میکند.

که من احساس میکنم این رفتارهای او نتیجه برخوردهای غلط همسرم هست که وقتی بچه بهانه چیزی را میگیرد، عوض قاطعیت در نه گفتن و یا پرت کردن حواس بچه ، او را دعوا میکند و سرش داد می کشد. در کل حوصله بازی یا معاشرت با بچه را ندارد و شاید روزها و هفته ها بگذرد و به بهانه خستگی کار و حوصله نداشتن یکبار هم با بچه بازی نکند و از من هم توقع دارد که بچه را و سروصداهایش را از او دور کنم تا اعصابش بهم نریزد. 

تا به حال بارها منطقی با او درباره رفتار صحیح با کودک و عوارض خشونت صحبت کردم، اکثرا حرف های مرا نمی پذیرد و میگوید تو او را لوس بار می آوری. هرچند که معدود دفعاتی هم بوده که خودش اعتراف کرده صبر و حوصله بچه را ندارد و ایراد از اوست. 

وظیفه من چیست؟ نمیتوانم صبر و تحمل کنم و ببینم همسرم با رفتارهای غلطش به بچه آسیب برساند و تمام زحماتی که من برای تربیت صحیح و اصولی بچه میکشم را خراب کند!


اطلاعات تکمیلی

سن 25 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام دوست عزیز

با توجه به شرایطی که شما می فرمایید و نوع برخورد همسرتون با فرزندتون،احتمال وقوع رفتار لجبازی و مخالفت در فرزندتون افزایش پیدا می کنه.

در چنین شرایطی هر کودکی دست به رفتارهای مقابله ای می زنه و احتمال وقوع مشکلات رفتاری در رفتار کودک افزایش پیدا می کنه.

اما از طرفی هم باید بررسی بشه که چرا همسرتون کم حوصله است و توانایی اختصاص وقت برای فرزندتون رو نداره و نمی تونه ارتباط خوبی با فرزندش داشته باشه.حتما ایشون هم در مورد رفتارشون دلایلی دارن .

.شما هم در مورد وظایفتون در ارتباط با همسرتون و ایجاد یک فضای محبت امیز دقت کنید.شاید تغییرات رفتاری شما و رسیدگی به خواسته های همسرتون باعث بهبود این فضا و ارتباط بشه.

در کل توصیه من به شما مراجعه به یک مشاور جهت بررسی مشکلات درون خانوادگیتون هست.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha