خودارضایی در کودک 7 ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 650 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام، خسته نباشید دختری هفت ساله دارم که حدود 2 ساله هراز گاهی، وقتی تنها میشه با آلت تناسلیش ور میره،چند بار دیدم و تذکر دادم میگه آخه قلقلکم میاد،خوشم میاد،مرتب بهش میگم خدا ناراحت میشه، نمیبخشه ،کلی میترسونمش، قول میده ولی بازم تکرار میکنه، امشب دیدم با کتترل تلویزیون قلقلک میده اون جاش رو، خیلی ناراحتم،میترسم خیلی بیشتر بشه و هرگز نتونه ترک کنه

اطلاعات تکمیلی

سن 7 جنسیت زن وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام
با توجه به توضیحات شما ممکن است دو علت برای این مساله وجود داشته باشد. اگه این کار بیشتر حالت لمس و دست کشیدن دارد باید بگویم که مشکلی نیست و رفتاری طبیعی میباشد. 4 سالگی به بعد سن بیداری جنسی در کودکان است که رفتارهایی مثل لمس اعضای بدن در کودکان شروع میشود. پس رفتار کودکتان غیر طبیعی نیست و بدانید که لذتی که کودک از جسمش میبرد شباهتی به لذت یک فرد بالغ ندارد پس از این لحاظ نگران نباشید. تمایلات جنسی در کودکان به میزان زیادی معطوف به اکتشاف تن خودشان و احساساتی که به این کشف مربوط می شود است. بدانید که این عمل کودک موقتی ست و ادامه پیدا نمیکند. کم کم کودک به مرحله ی نهفتگی وارد میشود و تا هنگام بلوغ این رفتارها تقریبا قطع میشوند.
باید قبل از هرچیز از حساسیت خودتان کم کنید چون موضوع را بدتر می کند و ممکن است حساسیت بالای شما اورا به سمت انجام بیشتر این کار سوق دهد و در نتیجه  زمینه ی شدت و ادامه ی بیشتر آن فراهم شود.
به شما پیشنهاد میکنم وقتی می بینید این کار را انجام میدهد به او توجهی نکنید، هیچ واکنش غیرمعمولی از خودتان نشان ندهید و زمانی كه مشغول به اين كار می شود سعی كنيد او را به انجام فعالیتی كه خيلی علاقه دارد، دعوت كنيد تا از اين رفتار دست بكشد. سرگرم شدن به کار دیگری که مورد علاقه ی اوست باعث میشود که آن رفتار را فراموش کرده و ادامه ندهد. و توجه داشته باشید که به هیچ وجه نخواهید با زور ، دعوا یا سرزنش و ترساندن او را از انجام این کار منصرف کنید.
اما اگه خارش های زیاد و علائمی مثل قرمزی و درد در این ناحیه میبینید ممکن است به علت عفونت باشد که مشکل شایعی درگروه سنی کودکان است. گاهی اجسام خارجی در مجاورت یا تماس با این ناحیه، منبعی برای افزایش رشد باکتری‌ها و در نتیجه باعث عفونت میشوند و در این حالت کودک معمولا خودش را می‌خاراند یا مکرراً به این ناحیه دست می‌زند یا چیزی به آن میمالد، که احتمال ابتلا به عفونت ادراری و یا واژن در این صورت هست.
پیشنهاد میکنم کاملا به بهداشت عضو تناسلی کودکتان توجه کنید و در صورت لزوم به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.
شاد و موفق باشید

تجربه شما

login captcha

سلام عزیزم این کار رو شاید از دوست یا کسی یاد گرفته باشه چون تا نبینه و ندونه متوجه یه همچین موضوعی تو این سن نمیشه