زندگی کردن با مادرشوهر

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 90 بازدید

سلام. من خونه مادرشوهرم میشینم الان تابستونه و اونها نیستن اما از حالا فکر زمستونم که میان و اومدن هر روز مادرشوهرم به خونمون شروع میشه، هرشب فکر اینو میکنم و بغض گلوم رو میگیره خسته شدم میخوام برای خودم باشم، امکان رفتم به جایی دیگه رو هم نداریم، با شوهرمم نمیتونم درد و دل کنم سرم داد میزنه نمیدونم چیکار کنم؟ حس تنهایی میکنم، دیگه تحمل این مشکل رو ندارم، الان دوساله این خونه هستم و دخترم 11 ماهشه، نمیخوام دخترم به اونها وابسته شه

اطلاعات تکمیلی

سن 24 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیز

با فکر به آینده زمان حال را نیز برای خودتون تلخ می کنید. میخوام برای خودم باشم برایتان چه معنایی دارد؟

چه مشکلاتی مگر با خانواده همسرتان دارید و چه احساسی نسبت به آنها؟

اگر شما با همسرتان رابطه صمیمی و آرامی داشته باشید با همفکری و همراهی ایشون می توانید قوانین و مرزهای مشخصی برای حریم خانوادگی تان تعیین کنید و دیگران را ملزم به رعایت.

فقط یادتان باشد رمز موفقیت در این مسیر صبر است و عشق به همسرتان برای جلب همکاری شان 

بدون غر و بدگویی.

دیگر اینکه شما بايد به شيوه‌ای مسالمت‌آميز مرز زندگی خودتان با آنها را مشخص کنيد و به شيوه‌ای صحيح به آنها بفهمانيد که خط قرمز‌های روابط‌شان با شما کجاست.خيلي مودب و مهربان بايد جلوی کنجکاویهای مادرشوهر را بگيريد. میدانم که حقيقتا پا گذاشتن روی خط قرمز‌هايی مثل زمان بيداری و خواب يا موعد استحمام و غيره رنج‌آور است ولی بايد بدون اينکه از کوره در برويد، با کلام مناسب و واژه‌گزينی صحيح اين مساله را حل کنيد. به خاطر داشته باشيد که اختلاف داشتن در زندگی امری کاملا طبيعی است و يک مشکل محسوب نمیشود، بلکه شيوه حل اختلاف است که همواره میتواند مشکل‌ساز باشد. پس در جواب کنجکاوی های بی مورد می توانيد اين‌طور بگوييد: «مادر جان! اين مساله خيلی مهم نيست که بخواهد ذهن شما را مشغول کند. مي‌دونم که نگران هستيد مبادا خوابيدن من تا نزديک ظهر در اين نخستين روزهای زندگی مشکل‌زا شود اما نگران نباشيد؛ من چهارچوب زندگی را طوری ترسيم میکنم که به وظايف زناشويی ام خدشه‌ای وارد نشود. مهم نيست 8 صبح بيدار ‌شوم يا 11، مهم آن است که تهيه ناهار و مرتب کردن خانه را مديريت کنم و همه چيز مهيا باشد تا همسرم به خانه بيايد.»

نکته مهمی که نبايد فراموش کنيد اين است که والدين همسر شما سال‌ها با فرزند خود زندگی کرده‌اند و سبک و سياق رفتارهايش را میشناسند. اگر هم نوع تغيير رفتاری که او انجام مي‌دهد به درخواست شما نباشد، ممکن است به پای شما نوشته شود و آنها را در لاک دفاعی فرو ببرد، پس بايد ياد بگيريد به جای اينکه گله مادر و خواهر و خانواده‌اش را بکنيد، به شکلی صحيح ابراز وجود کرده و به صحبت کردن با خانواده او و بيان انتظارات‌تان بپردازيد. در شيوه صحبت کردن و رفتار شما در عين احترام بايد اين نکته وجود داشته باشد که حتما اطلاعات‌تان را حفظ کنيد و تا‌ آنجا که امکان دارد اجازه سرک کشيدن ديگران در مسايلی که فقط مختص شما و همسرتان است را ندهيد و اين نکته را بايد حتی در مورد خانواده خودتان در نظر بگيريد. وقتي شما اطلاعات بيش از حد راجع به مسايل بیربط مثل گذشته‌تان، دوستان‌تان و... بدهيد، در واقع در اين بين نقاط ضعف خود را به طرف مقابل میشناسانيد و با زبان بیزبانی به او اجازه میدهيد از آنها استفاده کند.

یادتان باشد شما دلبندی دارید که به مادری شاد و پر انرژی امیدوار نیاز دارد بنابراین هرگز آرامش زندگی تان را افکار تلخ تخریب نکنید.
برای هر دری کلیدی وجود دارد.
آرامش و شادکامی همراه لحظاتتان🌹🌹🌹

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha