کنترل جوّ متشنج خانه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 122 بازدید

سلام پسرم یه سالشه و جو خونه خیلی متشنجه همسرم همش با پصدای بلند حرف میزنه و جلو بچه منو میزنه بچمم خیلی میترسه و گریه میکنه

الان بچم با هر صدای بلندی میترسه 

شوهرمم وقتی عصبیه اصلا رعایت نمیکنه هزار بار گفتم شخصیت بچه داره الان شکل میگیره ولی متوجه نیست 

به نظرتون راهی هست که این رفتارها روی بچم تاثیر نگذاره؟ 

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۱ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام
شخصیت کودکان در این دوران هنوز شکل نگرفته است و بهتر است بگوییم در حال شکل گیریست ، بنابراین هر عاملی که در روند رشد کودک تداخل ایجاد کند می‌تواند سلامت روان او را به خطر بیندازد. جو متشنج درخانه ی شما و ارتباط نامناسب شما و همسرتان می‌تواند سلامت روان کودکتان را به مخاطره بیندازد. پدر و مادرهایی که به هر دلیلی رابطه خوبی با یکدیگر ندارند و نمی‌توانند روابطشان را مدیریت کنند، معمولا شرایطی را برای فرزندانشان در محیط خانه به‌وجود می‌آورند که پراز تنش و استرس است و باعث  بروز رفتارهایی مانند جویدن ناخن، لکنت‌زبان یا شب‌ادراری در کودک می‌شود. یعنی کودک با هر کدام از این مشکلات به نوعی در حال درخواست آرامش و امنیت بیشتر از سوی والدین خود است و به گونه‌ای اعتراض خود را به گوششان می‌رساند.
به شما پیشنهاد میکنم این مواردی که عنوان شد را با همسر خود به طور جدی در میان بگذارید.
علائم و نشانه هایی که نشان دهنده ی شروع دعوا و مشاجره است را تشخیص دهید و آنرا به زمانیکه کودکتان حضور ندارد موکول کنید.هنگامی که در وضعیت عصبانی و دعوا قرار میگیرید یک قدم به عقب بردارید، تا ده بشمارید، آرام شوید و خودتان را از محیط خطر دور کنید. بهترین علاج عصبانیت، به تاخیر انداختن آن است. به همسرتان در مورد تاثیرگذاری حرف ها و رفتارهایتان بر روی کودک بگویید و اورا آگاه کنید. به او بگویید که بچه ها بعنوان الگو به شما نگاه می کنند و از رفتارهای شما تقلید می کنند. اگر از فرزندانتان توقع دارید که درست رفتار کنند، پس اول خودتان باید درست رفتار کنید.

واقعیت این است که راهی برای اینکه این رفتارها روی کودکتان تاثیری نگذارد وجود ندارد ، چون این جو به طور مستقیم روی روان او اثر میگذارد ، پس بهترین راه تعدیل و کنترل این موقعیت اضطراب زاست و مراجعه به مشاور خانواده برای اصلاح طریقه رفتار با همسر.
شاد و موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

با سلام خدمت شما دوست مهربان متشکرم که برای من وقت میگذارید پسرم اطلاع نداره که من در کلاسها ش

پاسخ در پروسه درمانی اول پذیرش هست بعد درمان اول باید بپذیرید تا بتونید کمک کنید برای درمان موفق باشید

اگه ممکنه یه برنامه غذایی هم برای پسر بیستودوماهه ام بدهید متشکرم

پاسخ سلام کاربر گرامی جهت دریافت رژیم غذایی به مطب مراجعه کنید . شریعتی بالاتر از ظفر تلفن : 22008038 - 22611736 یا در صورت تمایل به داشتن رژیم اینترنتی ایمیل بزنید. jozdany@yahoo.com شاد باشید