عصبانیت همسرم به بهانه های مختلف

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 57 بازدید 2 تبادل تجربه

سلام وقتتون بخیر من یه مشکلی داشتم میخواستم ازتون کمک بگیرم توروخدا کمکم کنید. همسرم به بهانه های مختلف دعوا ایجاد میکنه و موقعی هم که دعواش میشه با من رفتارش با مادرم هم عوض میشه. من قبل از ازدواجم عادت داشتم زیاد بیرون میرفتم اما همسرم با این موضوع مخالفه و عقیده داره که چرا به بهانه های مختلف میخوای بری بیرون. واقعا سردرگم شدم شهریور عروسیمه و خودم مطمئنم که بعد از عروسی این بهانه ها وجود نداره. چون الان من تک دخترم و مادرم هرجایی که میخواد بره من باید باشم اگه همراهش نرم باهام سرسنگین میشه و حتی قهر میکنه و وقتی هم میگم شوهرم بدش میاد بدون اینکه لزومیتی داشته باشه بیرون برم میگه از اول میدونست تو اینجوری هستی، باید عادت کنه.

توروخدا کمکم کنید بخدا خیلی سختی کشیدم واقعا دیگه تحملم تموم شده حتی به فکر خودکشی افتادم و حتی طلاق چون مادرم مدام بهم غر میزنه که تو با اون همه آزادی حالا باید اینجوری تو خونه زندانی بشی.

ممنون

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۰ جنسیت زن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور ازدواج

سلام دوست عزیز
به سن خودتون و همسرتون اشاره نکردید. این بهانه های مختلف چی هستن؟ کیفیت رابطه شما چگونه ست؟آیا راضی هستید از رابطتون؟
این که به بهانه های مختلف دعوا ایجاد بشه دلیل بر نداشتن مهارتهای مدیریت خشم و حل تعارض هستش. توی هر تعارضی دو طرف نقش دارند و باید سهم خودتون رو در این مواقع بدونید و ببینید چه کارهایی در صدد رفع اون انجام بدید.
به نظر میرسه در رابطتون هیچ حد و مرزی مشخص نکردید و این باعث میشه دچار مشکل بشید. اگر دعوا میکنید مشخص کنید و مرز تعیین کنید که در این مواقع تا چه میزان میتونید پیش برید و قرار بذارید خانواده هارو درگیر نکنید این اختلاف بین شماست و نه خانواده ها و شما یک حریم خصوصی برای زندگیتون باید داشته باشید.
در مورد مشکلات باهم در فضایی آروم صحبت کنید و خواسته ها و نیازهای یکدیگر رو بشنوید. مثلا اینکه شما بیرون میرید و همسرتون مخالفت میکنه دلیلش چی هستش در این موارد باهم صحبت کنید و دلایل منطقی خود را برای این موافقت و مخالفت به هم بگید. به یاد داشته باشید که توقعات غیرمنطقی یکدیگر رو نپذیرید و با ذهنیت تغییر در زندگی وارد رابطه نشید. شرایط را کاملا بسنجید و تغییراتی که از شما خواسته شده رو بدون تعارف بررسی کنید و ببینید آیا واقعا میتونید باهاشون کنار بیاید یا خیر. جراتمند باشید.
اگر شرایط فرهنگی و نوع تربیتی و زندگی مجردی و متاهلی شما خیلی متفاوت باشه زمینه ساز ایجاد مشکلات خواهد بود.
حتما به صورت حضوری نزد روانشناس برید تا بتونید تصمیم درست رو بگیرید.

تجربه شما

login captcha

عزیزم حالا که میدونید مشکل کجاست بنابراین با کمک هم سعی کنید راهکار براش پیدا کنید اگر با بیرون رفتن شما با خانواده تون مشکل دارن در این مورد باهم صحبت کنید و دلایل این مخالفت رو ازشون بپرسید و شما هم دلایل منطقی خودتون رو بیان کنید به هر حال هر دو خانواده نیاز به معاشرت با شما دارند ولی در چارچوب قوانینی که شما و همسرتون سر اون به توافق میرسید. 

سعی کنید با مراجعه به روانشناس راهکارهای مدیریت خشم رو با کمک همدیگه آموزش ببینید تا مشکل همسرتون در این زمینه برطرف بشه.

شاد و پیروز باشید.

خانم دکتر من ۲۰ ساله هستم و همسرم ۲۳ ساله. در مورد اینکه بهانه هاش بیشتر در چه مورد هست من خودم حس میکنم تنها حسادت هست که فقط با بیرون رفتن من همراه خانوادم حساسه ولی با خودش و یا مادرش اصلا مشکلی نداره. و در مورد کنترل خشمش هم درسته اکثر مواقع نمیتونه به راحتی خشم و عصبانیتشو کنترل کنه