سلام. ببخشید من عاشق دختری شدم که اولا تحصیلاتش از من بالاتره. اون ارشده من لیسانس. دوم اینکه روانشناسها میگن فاصله سنی حداقل ۴ سال باید باشه ما نداریم. حدود چند ماه من از ایشون بزرگترم. مورد آخر اینکه در تحقیقاتم شنیدم پدر دختری که عاشقشم خیلی بددهنه و توی محل زندگیشون خیلی به این بددهنی معروفه اما دختره طبق تحقیقاتم بسیار دختر خوب و مومن و مذهبی هست. تو رو خدا راهنماییم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۶ جنسیت مرد شغل بیکار وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
بابت دو مورد اول : 1-تفاوت در تحصیلات. این تفاوت خیلی زیاد نیست و شما هم تحصیلات دانشگاهی دارید. و مورد دوم 2-تفاوت سنی، مطالعات زیادی در این مورد انجام شده است و این اعداد اعدا صحیحی نیستند . اما شباهت های فرهنگی، شخصیتی و شناختی که قبل از ازدواج ایجاد می شود از این تفاوت سنی بسیار مهم ترند. خصوصا این که تفاوت شما با ایشان از نوع بزرگ تر بودن خانم نسبت به آقا نیست.
اما در مورد آخرین بحث یعنی بد دهان بودن پدر ایشان نکته ای که وجود دارد این است که خانواده ایشان هم نقش مهمی در آینده شما خواهند داشت. پس نیاز است که روی این مورد بیشتر حساس باشید. بیشتر در این مورد تحقیق کنید چون ممکن است در مواردی خاص با افرادی خاص در محل سکونت چالش هایی وجود داشته باشد و این مساله باعث اطلاعات اشتباه می شود. و همینطور تاکید میکنم سعی کنید ابتدا شناخت خود را از طریق رفت و آمد هایی بیشتر با ایشان و خانواده ایشان کامل کنید و همینطور می توانید بصورت حضوری از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بعد از این مرحله و قبل از اقدامات جدی بعدی استفاده نمایید.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha