سلام . من قصد باردار شدن دارم. دندان های عقلم پوسیده اند و هشت تا دندان پوسیده دیگه هم دارم که دو تاش شدت زیادی داره ولی باقی نه زیاد, یکی از دندان عقل هایم را کشیدم در مطب خصوصی 50 هزار شد ولی دیگر نرفتم. دندان عقل هایم نیاز به جراحی ندارند

 چند سوال: من بیمه تأمین اجتماعی هستم و در درمانگاه بیمه دندان ها را میکشند و پر میکنند, به نظر شما کیفیت کارشان مناسب هست که دندان هایم را آنجا پر کنم یا مثل هیچ ارزونی بی حکمت نیست میشه؟ ۲. من حوصله ندارم بروم دندانپزشکی و اعصابم آنجا خورد میشود و حالم بد میشود در یک جای عمومی آیا واقعا لازم است قبل از بارداری دندان هایم را درست کنم؟ ۳. پس کسانی که ناخواسته باردار میشوند باید چه کنند؟  4. آیا درست است که دندانی که پر شد دیگر دندان نمیشود و هر روز برنامه داریم و بهتر است تا جایی که میشود همان دندان پوسیده را مواظبت کرد و ازش کار کشید؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۶ جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

دندانپزشک متخصص کودک

سلام عزیز. دندانهاتون رو به شدت توصیه میکنم که حتما قبل از بارداری ترمیم کنید و اگر باید کشیده شوند بکشید. هم به لحاظ اینکه کار دندانپزشکی در بارداری با مخاطراتی همراه هست و هم اینکه بهتره محیط دهان و لثه هاتون عاری از میکربهای مختلف پوسیدگی زا باشه. در ضمن به دلیل تغییرات هورمونی معمولا در بارداری وضعیت دندانها و لثه های بیمار بدتر میشه.

از کار مراکز تامین اجتماعی من به شخصه مطمئن نیستم و البته ارزانی بشدت روی کیفیت کار دندانپزشکی متاسفانه تاثیرگذاره.

با موردی که در سوال آخر مطرح کرده اید بشدت مخالفم. اصلا علمی و منطقی نیست.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha