تردید برای بچه دار شدن

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 88 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام. ما سه ساله ازدواج کردیم, شوهرم 32 و من 26 سالمه تازه سال دوم دانشگاهم پیام نور هستم, خیلی علاقه به بچه دارم ولی خیلیم استرس دارم از طرفه اطرافیان تحت فشاریم از بس میگن بچه نمیخواین و.... شوهرمم تمایل داره ولی اوضاع اقتصادیم متوسطه رو به پایینه خونه نداریم و.....خلاصه موندم چیکار کنم از طرفی خیلی تنهام ,از طرفی میخوام درسمو ادامه بدم و از طرفی سنمون داره میره بالا و.... موندم راهنماییم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۶ شغل دانشجو
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
در مورد اقدام به بچه دار شدن که یک تصمیم کاملا شخصی است و مربوط به شخص شما و همسرتان می شود باید عرض کنم توجه به نکات زیر الزامی است:
1-درنظر گرفتن شرایط جسمی و روانی مادر
2-درنظر گرفتن شرایط اقتصادی خانواده
3-درنظر گرفتن شرایط حمایت اطرافیان از خانواده( به این معنی که شما تنها نیستید و دیگرانی هستند تا به شما در این مسیر کمک کنند)
4- در نظر گرفتن برنامه های شخصی

با توجه به این که شما همچنان در حال ادامه تحصیل هستید، شرایط اقتصادی شما ایجاب نمیکند تا بچه داشته باشید و تنها هم هستید باید برای این تصمیم بیشتر و جدی تر فکر کنید و تجدید نظر داشته باشید. شرایط سنی شما تا چند سال این اجازه و فرصت را می دهد که بتوانید برنامه ریز ی  دقیق کنید.
اما نکته بسیار بسیار مهم این است که دیگران فشاری را بر ما ایجاد میکنند. این نکته را در نظر بگیرید و همواره بعد از فکر کردن به شرایط بالا با جدیت اما همراه با خونسردی و احترام بفرمایید که اگر مخارج کودک و بخشی از وظایف نگه داری او را به عهده می گیرید و چک و ضمانت کتبی می دهید که به قول خود عمل کنید شما هم اقدام خواهید کرد. در ضمن بخش های روانی و رسیدگی هایی که نیاز است داشته باشید نیز همواره مقفول می ماند.
این دیگران همان هایی هستند که بعد از بچه اول به شما خواهند گفت کودک شما تنهاست و نیاز به همبازی دارد برای او چرا خواهر یا برادر نمی آورید؟
و این ماجرا تا همیشه ادامه خواهد یافت....
در نتیجه دقت داشته باشید که دیگران قرار نیست مسئولیت های ما، شرایط اقتصادی، جسمی و روانی که با آن رو برو هستیم را به دوش بکشند و این ما هستیم که مسئول زندگی خودمان هستیم. پس یکبار برای همیشه حرف دیگران را کنار بگذارید و به خود رجوع کنید.
اگر تمام شرایط، اهداف و علاقمندی ها در کنار برنامه ریزی های اقتصادی و شخصی خود را بررسی کردید و تصمیم به بچه دار شدن برای شما قطعی جلوه کرد اقدام کنید و اگر نه حتما در مورد آن به حرف دیگران اعتنایی نداشته باشید و هر زمان که از امروز برای این مساله برنامه ریزی کردید دست به این کار بزنید.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

login captcha

بسیار ممنون و متشکرم.