2723

استرس درس خواندن

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 90 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام. من ۲۶ سالمه دارم مترجمی زبان میخونم ترم چهارم, یه مدته اصلا علاقه ندارم حتی کتابمو باز کنم, استرس باعث میشه هیچ کاری انجام ندم, مثلا به خاطره این که امتحان دارم دو روزه دیگه هیچ جا نمیرم, کارهای خونمم میمونه ولی درسم نمیخونم, همیشه همین طوریم به خاطر همین همیشه کلی کاره نکرده و کتاب نخونده و جاهای نرفته دارم, وقتهایی که کاری برای انجام دارم اقلا نمیخوام از خواب پاشم و شاید تا عصری بخوابم, همیشه عقبم, انگیزه و هدفم ندارم, چیکار کنم, برنامه ریزی هامم همیشه شکست میخوره ,خیلی افسرده و نگرانم, میشه کمکم کنید و اگه ممکنه تا بهتر شدن شرایطم همراهم باشین ممنونم ازتون

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۶ جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

سلام
در مورد این که در این شرایط همراه شما باشیم این را قول می دهم که حتما این اتفاق خواهد افتاد و شما می توانید نگرانی های خود را با ما مطرح کنید.
در مورد استرس شما در این سطح باید عرض کنم اولا میزانی از استرس برای ما لازم است تا بتوانیم هوشیاری خود را حفظ کنیم و برای فعالیت آماده باشیم. زمانی این مساله قابل توجه می شود و بایستی برای آن اقدام جدی صورت گیرد که کارکرد روزانه فرد را تحت الشعاع قرار دهد. این درحالی است که زمان این اضطراب با همین شدت حتما از 6 ماه بیشتر باشد.
همینطور باید عرض کنم در مدل درمان امروزه برای اضطراب و افسردگی به مثلث درمان اشاره می وشد که شامل : 1-دارودرمانی
2-رواندرمانی و مشاوره3-ورزش است.
بنابراین در قدم اول سعی کنید حتما به یک روانپزشک برای دریافت دارو  و سپس به یک روانشناس برای بررسی عمیق تر اضطراب و افسردگی خود مراجعه کنید. اگر برای شما شرایط آماده نیست تا جلسات مشاوره را منظم طی کنید حتما یک ویزیت روانپزشک را داشته باشید و دارو ها را دریافت کنید. در کنار مصرف دارو حتما ورزش منظم را نیز شروع کنید. این ورزش می تواند 3 روز در هفته به مدت 20 دقیقه بصورت پیاده روی تند باشد. تحقیقات نشان داده تحرک باعث کاهش استرس و علائم افسردگی می شود.
شاد و پیروز باشید.

تجربه شما

login captcha

سپاسگزارم . پیاده روی در صبح بهتر است یا بعدازظهر؟