رفتارها و بداخلاقی های همسرم

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 97 بازدید

با سلام واحترام

من ۳۰ سالمه و شوهرم ۳۶ ساله و ۸ ساله ازدواج کردیم . یه دختر چهار ساله هم دارم . همسرم مرد نماز خون و اهل کار هست.  ولی اصلا اخلاق خوبی نداره و با هیچ کس کنار نمیاد . هر شب با دوستاشه شبی نیست که نره البته این اخلاقش را از دوران مجردی داشته و من هر بار بهش خرده گرفتم میگه توی خونه دلخوشی ندارم که بمونم ولی میدونم که بیخود میگه چون همیشه همینطور بوده . و اینکه همیشه از من طلبکاری و اصلا برخورد مناسبی نداره و منو میخواد پیش دخترم خرد کنه و الفاظ بدی به کار میبره نه تنها توی خونه اینطوریه حتی توی جمع خانوادگی ام همینطوره من اهمیت نمیدم و بخوام جواب بدم ولی واقعا ناراحت میشم چند بارم بهش تذکر دادم ولی فایده نداره اولش میگه راست میگی و بعد بدتر میکنه .

برا اینکه بخواد لج منو در بیاره مدام جلوی من به خانوادش محبت کلامی میکنه حرفایی که توی این چند سال حتی یک بارم به من نزده مثلا به مامانش میگه مامان جون ولی به دخترم میگه برو به نه نه ات بگو ‌..‌ با اینکه من هیچ وقت ناراحتی خودمو نشون ندادم و یا بخوام اعتراض کنم ولی در برابر سکوت من به جای اینکه بهتر بشه بدتر میکنه . اوایل زندگیمون جواب میدادم ولی وقتی دیدم اوضاع بدتر میشه دیگه جواب ندادم حتی سرسنگین میشم باهاش که یکم خودشو جمع و جور کنه بازهم بدتر میکنه کم میاد منت کشی که من از سرسنگینی در بیام و بعد هرچی دلش میخواد بهم بگه و حتی به خانوادم بی حرمتی میکنه .

جالب اینه که اگه پاش بیفته یه زره احترام برای خوهراش و مادرش قائل نیست ولی چند باری که ازش شکایت کردم پیششون که یکم باهاش حرف بزنن کلی ازش پشتیبانی میکنن و تازه  بدتر میشه دیگه حرفی به خانوادش نزدم .

و اینکه همسرم اصلا اهل کمک کردن که نیست هیچ تازه خیلی پرتوقع و همش در حال ایراد گرفتن و غرغر کردن و من الان بچه دومم را باردار هستم و ماه هفتم و خیلی حرفهای دیگه برای گفتن ولی اصلا درک درستی نداره که آرامش منو بخواد فراهم کنه .الان که ماه رمضون شبها تا یک یا دو بیرونه بعدم که میاد به سر و صدا کردن تا اینکه سحری بخوره بخوابه تا عصر منم باید بچه مو نگه دارم که خوابشو بده بعد تازه بعضی اوقات روزه ام نمیگیره و این برنامه است و وقتیم از خواب بیدار میشه فقط غر بزنه و طلبکار باشه حرفم بزنم شروع میکنه به بی حرمتی ...

واقعا درماندم و نمیدونم چیکار کنم اگه بخوام طلاق بگیرم و جدا بشم برای اینکار انقدر مصمم هستم که نخوام برگردم ولی خانواده ام حمایتم نمیکنن . خودشم اینو فهمیده و تا میتونه اذیت میکنه از طرفی دوست ندارم به خاطر بچه هام جدا بشم ولی رفتارش با بچمم اصلا درست نیست لطفا راهنماییم کنید . 

اهل مشاوره رفتن نیست خودشو عقل کل میدونه ...

با تشکر از راهنماییتون 

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۰ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام دوست عزیزم

همونطور که خودتون هم اشاره کردین، دخالت دادن خانواده‌ها، مطرح کردن تعارضات و درخواست از اونها برای اینکه مداخله و صحبت بکنن، راهکار مناسبی نیست. در هر زندگی و رابطه‌ای، حتما مسائل و مشکلاتی وجود داره و این خود ما هستیم که بایستی چاره‌جویی بکنیم ببینیم مشکل از کجا نشات می‌گیره و درصدد رفع‌ش بربیاییم یا اگر موفق نشدیم، از مشاور حرفه‌ای کمک بگیریم. دقیقا کاری که شما انجام دادین.
 

نکته‌ی دیگری که به نظرم می‌رسه، این هست که نه جواب دادن به ایشون مشکل شما رو حل کرده، نه اعتراض نکردن. حتی وقتی ایشون برای آشتی بیان، کماکان مشکل به قوت خودش باقی هست و بعد از مدتی دوباره خودش رو نشون میده.
 

شما نوشتید که همسرتون نمازخون و اهل کار هستن. ولی اخلاق‌شون خوب نیست، الفاظ بدی به کار می‌برن، برخورد مناسبی ندارن، لجبازی می‌کنن و با هیچ‌کس کنار نمیان. هر شب با دوستاشون هستن و در جواب اعتراض شما گفته‌ن که توی خونه دلخوشی ندارن. میشه اینطور برداشت کرد که ایشون سالهاست با دوستاشون خوب کنار میان اما با خانواده نه؟
 

ببینید عزیزم، سهم شما در زندگی مشترک‌تون صددرصد هست. سهم همسرتون هم صددرصد. ایشون در جریان صحبت‌های ما نیستن و ما طبیعتا نمی‌تونیم روی همکاریشون فعلا حساب کنیم. و این خیلی خوب هست که شما علیرغم حس بد و ناراحتی‌تون به دنبال یک راه حل مناسب هستید.
 

گاهی اوقات رفتاری که ما از خودمون نشون میدیم، نشانگر طرز فکر خودمون هست. ولی گاهی اوقات، رفتار ما خیلی تحت تاثیر دیگران قرار می‌گیره. اگه اطرافیان بی‌احترامی کنن، ما هم جوابشون رو میدیم. اگر بد برخورد کنن، ما هم سرسنگین میشیم. و در کل، رفتارمون محدود میشه به واکنشی که نسبت به دیگران داریم. دیگران با کلام‌شون و با رفتارشون، می‌تونن ما رو کنترل کنن و تعیین‌کننده‌ی رفتارمون باشن. ولی ما می‌تونیم به جای تاثیرپذیربودن، تاثیرگذار باشیم.
 

بنشینید با خودتون فکر کنید علیرغم تمام اشتباهات همسرتون، خود شما کجا حرفی زدین که خوب نبوده. کجا رفتاری داشتید که می‌تونست خیلی بهتر باشه. کجا لجبازی کردین و ... و تلاش کنید تغییر رو از خودتون شروع کنید. اگر تا دیروز وقتی همسرتون وارد منزل می‌شدن، شما مثلا به ساعت نگاه می‌کردین و معترض بودین به اینکه چرا دیر اومدن، از امروز می‌تونید رفتار قشنگ‌تری رو جایگزین کنید. اگر تا دیروز وقتی از چیزی ناراحت می‌شدین، سرسنگین رفتار می‌کردین، از امروز تلاش کنید بدون توهین، تحقیر، تهدید، سرزنش، برچسب زدن، متهم کردن و ... احساس واقعی‌تون و درخواست‌تون رو شفاف و واضح بیان کنید.
 

یک مثال براتون بزنم:

حالت اول: چقد تو بی‌مسئولیتی. سه تا خرید بهت سپردم دو تاش رو یادت رفت. انقدرم بددهنی نمیشه دو کلمه باهات حرف زد. باز من یه چیزی بهت گفتم، شروع کردی لج من رو دربیاری و ضایعم کنی. آشتی کردن‌ت هم همینجوریه. منت‌کشی می‌کنی که بعدش هرچی دل‌ت میخواد بهم بگی.

 

حالت دوم: این خریدت خیلی خوبه عزیزم دستت درد نکنه. دو تا چیز دیگه هم لازم داشتیم برای اینکه شام درست کنم. الان گیج شدم نمی‌دونم بدون اونا چه غذایی درست کنم. می‌تونی بری بقیه خریدا رو انجام بدی؟ یا یه غذایی پیشنهاد بده امشب درست کنم که اون خریدا رو لازم نداشته باشه.
 

وقتی مساله اینجوری مطرح بشه، طرف مقابل احساس نمی‌کنه بهش حمله شده. پس طبیعتا در صدد دفاع از خودش هم برنمیاد. بدون اینکه عصبانی بشه به صحبت‌ها گوش میده و بعد یا میره خرید کنه یا میگه خسته‌ست و نمیره. یا یک غذای دیگه پیشنهاد میده یا میگه من نمی‌دونم. خودت یه کاریش بکن. این خیلی طبیعی هست که اطرافیان در مقابل تغییر ما ناخودآگاه مقاومت بکنن و بخوان همون سیستم قبلی رو ادامه بدن. ولی کسی که تصمیم گرفته و تغییر رو انتخاب کرده، اگر ناامید نشه و به تلاشش ادامه بده، روز به روز به نتیجه‌ی مطلوب نزدیک‌تر میشه.
 

شما با این روش می‌تونید اون احترام و صمیمیتی رو که لازمه‌ی هر زندگی و هر رابطه‌ای هست، به مرور زمان ایجاد کنید. وقتی فضای رابطه‌ی شما یک فضای آرام سرشار از احترام و صمیمیت و امنیت بشه، احتمالش خیلی بیشتر هست که همسر شما اون دلخوشی رو که به دنبالش هستن، کنار همسر و فرزندانشون تجربه کنن. این احساس مسئولیت شما در قبال رابطه‌ی زناشویی و زندگی خانواده‌تون، قابل احترام هست.

با آرزوی آرامش و شادی برای شما

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

بداخلاقی همسر

پاسخ سلام و درود انشاالله به سلامتی بارتون رو زمین بذارید و‌پیشاپیش تبریک میگم سوال:آیااز ابتدای زندگی مشترک به همین منوال بود؟ اگر بوده برای برطرف کردن چالش ها چه اقداماتی انجام دادید؟ اگر تازگی مسئله بوج...

بداخلاقی شوهر

پاسخ سلام همراه عزيز ✋🏻 ممنون از اينكه مارا انتخاب كرديد اينكه همسر شما زود عصباني ميشوند ، مشخص است که مهارت كنترل خشم ندارند. هجده سال از زندگي مشترك شما ميگذرد ، طي اين مدت چگونه رفتار كرده ايد و چه مس...

بداخلاقی و فحاشی همسر

پاسخ سلام دوست گرامی فرمودید از بددهنی همسرتون اذیت هستید چندین بار با واسطه خانواده ها کوتاه آمدید اما ضمانت خانواده ها کمکی به شما نخواهد کرد کماا اینکه خودتون هم متوجه این موضوع شدید چون تغییری ایجادنش...

بداخلاقی پسر ۷ سالم

پاسخ سلام این مواردی که شما فرمودید نیاز به بررسی در حیطه سبک فرزند پروری داره‌..بنظر میرسه سبک شما حمایتگر است و در سنین پائینتر با گریه و بداخلاقی موفق شده به خواسته هاش برسه و حالا با بزرگتر شدنش ابن مو...