اعتیاد همسر و تصمیم برای طلاق

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 35 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام. همسرم خیلی وقته که اعتیاد به شیشه داره و موقعی که از سرکار میاد شروع به کشیدن میکنه و من تا جایی که میتونم منصرفش میکنم که به دور از چشم دخترم که ۷ ماهست اینکارو بکنه. خودم تحصیلات عالیه دارم ولی اون حتی سیکل هم نداره فوق العاده عصبی و چند بار درگیر شده با من و بعد از زایمانم بی نهایت اذیتم کرده. به طوری که افسردگی گرفتم و گاهی اوقات با دخترم بدرفتاری میکنم. شرایط مالیم صفره ولی مهریه بالایی دارم در حدود ۵۰۰ سکه. میخوام جدا بشم چون این مرد هیچ وقت نمیخواد ترک کنه و بدترش میکنه. من دیگه نمیتونم با این موضوع کنار بیام چون با شرایط بی نهایت دشواری کار دارم دخترم و بزرگ‌ میکنم نمیتونم شاهد این باشم که تنها دخترم تحت تآثیر پدر بیمارش خدای نکرده مبتلا بشه. خیلی مستآصلم‌ و عاجزانه میخوام راهنماییم کنید. چون فوبیای آینده نامبهم دخترم تاثیر خیلی بدی بر روح و روان من گذاشته.

با تشکر.

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۹ جنسیت زن شغل فعلآخانه دار. وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

با سلام

1. قبل از هر چیز باید متذکر شد که در حقوق ایران حق طلاق بدست مرد هست و زن فقط در صورت اثبات یکی از شرایط دوازده گانه سند ازدواج می تواند در خواست طلاق به علت عسر و حرج نماید.

2. در خصوص اعتیاد همسر شما نیز می تواند یکی از موارد عسر و حرج محسوب شود که نیاز به رسیدگی و اثبات آن نزد مقام قضایی دارد.

3. مهریه در هر حال به شما تعلق می گیرد ولی مهمتر از آن دارایی همسرتان است که آیا معادل مهریه شما هست یا خیر زیرا به محض دادخواست مهریه مرد دادخواست اعسار می دهد و قسط بندی می شود.

4. قبل از اقدام قانونی حضوری با وکیل مشورت کنید

موفق باشید

تجربه شما

login captcha

سلام

ممنون که پاسخ دادید..

با تشکر.