مخالفت مادرم برای ازدواج

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 45 بازدید 2 تبادل تجربه

سلام خدمت شما. ببخشید من میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم.  من 21 سالمه. چطور مادرم رو برای ازدواجم راضی کنم، مادرم دلایل غیر منطقی برای رد کردن کسی که من دوستش دارم میاره. مثلا اینکه شوهرخاله  پسر مواد مصرف میکنه یا مثلا عموی پسرفلان خطا رو کرده، خب اینجور چیزها توی هرخانواده ای پیدا میشه، توی فامیلهای خودم هم هست. ولی هرچی با مادرم صحبت میکنم انگار نه انگار. چیکار کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن 21 جنسیت زن شغل دانشجو وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام عزیزم. اول باید ببینیم مادر کلا با ازدواج شما در این سن مخالف هستن و از این بهانه ها برای رد کردن این فرد استفاده می کنن یا اینکه با این فرد خاص مشکل دارن و بهانه جویی می کنن؟ اگر مخالفتشون کلی هست میتونید از همراهی بزرگترهای فامیل و یا پدرتون که در مادر نفوذ کلام دارن استفاده کنید تا ایشون رو مجاب به ازدواج کنن.ولی اگر با فرد مورد علاقه شما مشکلی هست بهتره دنبال ریشه اصلی مخالفت بگردید.شاید مادر مسائل نگران کننده ای رو می بینن که چون شما پذیرا نیستید با بهانه جویی از ازدواج جلوگیری می کنن.با آرامش و منطق، با مادر مذاکره کنید و بدونید مادرها خیرخواه ترین ها هستند هرچند زبانِ ابراز خوبی نداشته باشن. در انتها شما رو به دقت و صرف وقت مناسب و استفاده از مشاوره پیش از ازدواج در مهمترین انتخاب زندگی تون دعوت می کنم.

تجربه شما

login captcha

سلام مجدد. میدونم که به این آقا علاقمندی و این علاقه و ممانعت مادر، اشتیاقت رو به وصل بیشتر میکنه. ولی با تجارب کلینیکی که دارم میگم که اکیدا موضوع خانواده پسر رو بی اهمیت نبین. خانواده محلی هست که تربیت خانوادگی و الگوهای رفتاری همسر آینده شما رو شکل میده. حتما به نکاتی که مادر میگن توجه کن و تک تک بررسی شون کن و با مادر هم راجع به تاثیر یا عدم تاثیرشون در زندگی آینده ات صحبت کن. چه بسا توصیه ها بر اساس تجاربی باشه که دونستن اونها برات لازم باشه. مراجعین زیادی دارم که سالها پس از ازدواج میگن اشتباه کردم که عاشق این پسر شدم بدون اینکه نقش اطرافیان و خانواده اش رو در نظر بگیرم. شما در آینده با خانواده همسرت رفت و آمد خواهی داشت. نظراتشون بر همسرت موثر خواهد بود و تربیت فرزندانت تحت تاثیر بافت تربیتی اونها خواهد بود.

مادرم با ازدواج مشکل نداره فقط با این آقامشکل داره. چون از خانواده پسر خوشش نمیاد دوست نداره وصلت کنیم. من مادرم رو خوب میشناسم و میدونم فقط بخاطر همینه. اطرافیانم هرچی صحبت میکنن مادرم فقط حرف خودش رو قبول داره.