با سلام و خسته نباشد . دو تا دختر با سن ۳ و نیم و ۲ساله داریم که ابتدا بزرگه شصتش رو میخورد و فکر میکنم مادرش ۱۰ ماهگی از شیر گرفتش . و چون پشت سر هم بودن آخری رو شیر داد و الان حدود ۲ سال و خوردی هست که بزرگه انگشت شصت رو مک میزنه و کوچیکتره هم به احتمال ما از بزرگه یاد گرفته پیشنهادی دارید؟ چه جوری کنار بیایم باهاشون در ضمن مادرشون یکسره بهشون تذکر میده و گاهی از شدت عصبانیت اونا رو میزنه که این کارو نکنن و حتی اون دستشونم روی سینشون میبرن یا توی ناف؟ چاره ای هست؟

پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

با عرض سلام:
دوست عزیز مکیدن انگشت در دختران شما شاید می توانست زودتر پایان یابد، اگر حساسیت کمتری نشان می دادید. در واقع با این شدت عکس العمل هایی که ذکر کردید فرزندانتان را به این کار بیشتر ترغیب نموده اید.
اگر بتوانیم بچه ها را در دوران نوزادی در بطن مادر به طور مدام تماشا کنیم خواهیم دید که رفتارهایی مانند مکیدن انگشت یا دست زدن به آلت تناسلیشان و.. را انجام می دهند در نتیجه این رفتارها که در دوران کودکی هم اتفاق می افتند چندان نگران کننده نیستند چه بسا طبیعی هم هستند.
به شما پیشنهاد می کنم به مادر و تمام اطرافیان آموزش دهید که برای مدتی از روش بی تفاوتی  (به این رفتار)، بی تفاوتی به طور کامل  استفاده کنید . در این صورت می توانم به شما اطمینان دهم در کمتر از یک ماه به نتیجه مطلوب خواهید رسید.
سربلند باشید مثل شمشاد

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

انگشت مکیدن نوزاد

پاسخ با سلام و عرض ادب مکیدن انگشت در این سنین ممکن است در بسیاری از کودکان رخ دهد و نگران کننده نیست. به مرور با بزرگتر شدن باید خودبخود قطع شود اگر ادامه دار بود باید دنبال چاره ترک آن بود. جابجایی در خو...

انگشت مکیدن نوزاد

پاسخ با سلام و عرض ادب غریزه مکیدن و دندان درآوردن از دلایل مکیدن انگشت در این سنین است. به مرور تا حدود یک سالگی که غریزه مکیدن ارضا شود کودک کم کم این کار را ترک می کند. وقت بیشتری برای شیر دادن کودک بگذ...

مکیدن انگشت توسط کودک

پاسخ سلام رفتار فرزندتون در حال حاضر طبیعی هست و با توجه به سن نوزاد مشکلی نداره، ممکن است در آستانه دندان درآوردن این مکیدن و دست را به داخل دهان بردن بیشتر شود سعی کنید اسباب بازی های نرم را جایگزین انگش...

عادت کودک دو ساله به مکیدن

پاسخ با سلام دوست عزيز با توجه به اطلاعاتي كه ارائه داديد فرزند شما مي تواند دوره اي از اضطراب جدايي را سپري كند لذا براي تشخيص و ارزيابي دقيق تر به يك متخصص كودك مراجعه كنيد.