رفتار با پرخاشگری پسر 9 ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 112 بازدید

سلام. پسر ۹ ساله ام بسیار تندخو و پرخاشگر هست و زود عصبانی میشود. و در جمع اگر ناراحت شود سریع گریه اش میگیرد. مواقعی که عصبی میشود. من و پدرش چگونه با او برخورد کنیم که بهتر شود. چون گاهی نسبت به من بی احترامی میکند و من با او بحث میکنم. 

اطلاعات تکمیلی

سن ۹ جنسیت مرد وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

مشاور تربیتی کودک و نوجوان

سلام. معمولا رفتارهای پرخاشگرایانه را بچه ها از اطرافیان یاد میگیرند . لطفا در رفتارهای خودتون و پدرشون دقت کنید ببینید آیا از بچگی تا الان فرزند رفتارهای شما عصبی و با پرخاشگری همراه بوده؟

لطفا همین بررسی را در مدرسه و بین دوستانش انجام دهید.

به طور کلی، و همیشه در منزل با احترام با او صحبت کنید. مثلا اگر اسمش علی هست، همیشه او را علی آقا خطاب کنید و از فعلهای دوم شخص جمع استفاده کنید. سعی کنید تا آنجا که میشود خشم او را بر نیانگیزید.به طور مثال برای جلوگیری از اشتباه با مشورت با خودش قوانینی را وضع کنید تا او حد و حدود خود را بداند و از دستورات شما خشمگین نشود. یکسری مهارتهای مقابله با خشم را وقتی حالش خوب است به او آموزش دهید. مثلا وقتی عصبانی میشوی مثل قابلمه ای که روی شعله ی گاز قل قل میجوشد و تا جابجایش نکنیم از جوش نمی افتد تو هم سعی کن وقتی عصبانی میشوی به اتاقت بروی، آرام که شدی آنوقت با هم، منطقی صحبت میکنیم. یا مثلا قبل از بروز خشم، بیا تمرین کنیم و آرام تا صد بشماریم. نفس گیری کنیم و بعد صحبت کنیم. رفتارهای خوب و منطقی اش را مرتب و مرتب تشویق کنید و به او بگویید چقدر این رفتار شما را خوشحال کرده است.


تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha