گاز گرفتن و جیغ زدن پسر 2 ساله

643 بازدید 1 تبادل تجربه

پسرم 22 ماهشه از دو ماهگی گازگرفتن رو شروع کرده یک سالگی کامل دندون هاش دراومد. اما همچنان گاز میگیره فقط من و باباش و چهارتا بچه که خیلی دوسشون داره رو گاز میگیره

جوری فشار میده که همش بدنم کبوده و زخمه

یکبار نمیگیره و بره، بحدی میگیره که بالاخره یا پرتش میکنم یا داد سرش میزنم اما باز میاد میچسبه بهم و گاز میگیره

اوایل کم توجهی کردم دردش رو تحمل کردیم فایده نداشت

داد و بیداد هم بی فایده بود

جلو چشم و بینی اش رو میگیرم بیشتر فشار میده و میکشه ول نمیکنه

قهر و تنبیه هم انجام دادیم

حتی پریروز فلفل زدم دهنش و گفتم دلیلش چیه ولی باز یادش رفت یک ساعت بعدش

لجبازتر میشه

بچه باهوشیه

کم خوابه. جیغ خیلی میزنه گریه خیلی میکنه

باصبوری رفتار میکنم یه وقت هایی هم کم میارم داد میزنم

مشکل خانوادگی هم نداریم

من یکم عصبی شدم از دستش

خواهش میکنم کمکی بهم بکنین کارساز باشه


اطلاعات تکمیلی

سن 24 جنسیت زن شغل مادر بودن وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

سلام ،وقت به خیر دوست عزیز

 

گاز گرفتن یکی از ویژگی های کودکانی است که از دوره سنی 1 سالگی به بعد گذار می کنن.از زمانی که دندان ها رشد می کنن ،کودک برای امتحان اونها و همین طور برای لذت دهانی که از این طریق، تجربه میکنه ،شروع به گاز گرفتن می کنه.از طرفی دوست داره عکس العمل دیگران رو هم در مقابل این رفتار بررسی کنه.

البته ،اگر این مسیله روال منطقی رو سپری کنه ،می بایست تا کمی بعد از 1 سالگی محو بشه. در مورد کودک شما به نظر می رسه عواملی وجود دارن که این ویژگی رو تشدید می کنن.که می تونن شامل:نوع عکس العمل شما،تنش های موجود در محیط اطراف ،زمان های گرسنگی و بدخلقی کودک ،تقاضاهای کودک و نوع برخورد شما.. باشن.

 

بهترین نوع برخورد با این مسیله،کم کردن میزان تنش های موجود در محیط ،از دسترس دور کردن اندام هایی از بدن که امکان گاز گرفتن رو برای کودک فراهم می کنه و ذهن کودک رو در مواقعی که احتمال این عملکرد وجود داره،پرت کردن باشه.

 

از طرف دیگه اگر این رفتار اتفاق افتاد ،راهکار درست ،دور شدن از کودک و تماس چشمی رو قطع کردن و یک بی توجهی مقطعی به رفتارهای کودک نشان دادن باشه.

برای کاهش رفتارهای منفی کودک اعم از جیغ زدن ،گریه کردن و لجبازی کودک ،مسیله مهمه دیگه این هست که سعی کنید بیشتر با کودکتون وقت بگذرونید ،بیشتر باهاش بازی کنید و انرژی جسمیش رو از طریق بازی های حرکتی و هیجانی تخلیه کنید.با توجه به موقع به نیازها و رفتارهای عاطفی کودک می تونید باعث کاهش خیلی از مشکلات رفتاری کودک بشید . چون خیلی از مواقع رفتارهای نادرست کودک در اثر این مسیله رخ می ده که کودک احساس می کنه که از طریق رفتارهای مناسب نمی تونه جلب توجه بکنه.پس اگر توجه مناسب و بجا به رفتارهای مطلوب داشته باشید ،به طور ناخودآگاه میزان رفتارهای منفی کاهش پیدا می کنه.

در ضمن این آموزش ها رو به تمام اطرافیانی که با کودک شما در ارتباط هستن ،انتقال بدید و همه در یک راستا با کودک برخورد کنید تا سریع تر به نتایج مطلوب برسید

تجربه شما

login captcha

خیلی کامل و جامع بود ممنونم ازتون