فسخ نکاح در صورت باکره نبودن زوجه

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 279 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام اگر کسی بعد از 8 ماه بفهمد همسرش باکره نیست. میتواند برای فسخ نکاح اقدام کند؟ درصورت فسخ باید مهریه بدهد یا خیر؟ اگر مدرک داشته باشد ممکن است بعداز 8ماه دادگاه تقاضای مرد را بپذیرد؟

اطلاعات تکمیلی

سن 33 شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

وکیل پایه یک دادگستری

با سلام 

1. اثبات این موضوع بر عهده مدعی است و این مورد از موارد فوری است که با توجه به گذشت 8 ماه در نتیجه شخص مدعی باید برای دادگاه اثبات کنید به تازگی از این موضوع با خبر شده است.

2. با این شرایطی که ذکر کرده اید با توجه به اینکه شخص مدلس(فریب دهنده) زن است در نتیجه در صورت اثبات مهریه ای به وی تعلق نمی گیرد.

3. عرض شد در صورت اثبات این موضوع برای قاضی می توان امیدوار بود.

موفق باشید 

تجربه شما

login captcha

سلام

تشخیص باکره بودن با همسر نیست بلکه اگر فردی بعد از رابطه شک کرد که همسرش باکره بوده یا نه باید سریع برای مشخص شدن سیر قانونی را بپیماید و دادگاه تنها نظر پزشک قانونی برایش حجت است و الا اگر به صرف ادعا باشه خیلی ها می تونند چنین ادعایی را مطرح کنند.

درضمن شما بعد از 8 ماه چگونه متوجه عدم بکارت خانم شدید؟ آیا خودش به این قضیه اعتراف کرده؟

اگر خودش هم اعتراف کرده باز دلیل ندادن مهریه نیست تنها زمانی عدم بکارت می تونه بدون مهریه باشه که آقا ضمن عقد شرط کنه که همسرم باید باکره باشه درچنین صورتی اگر پزشک قانونی بعد از رابطه تایید کرد آن وقت عقد فسخ خواهد شد بدون دادن مهریه.

پرسش ها و پاسخ های مشابه

فسخ نکاح

پاسخ سلام وقت بخیر 1. شرایط فسخ نکاح در قانون به روشنی مشخص شده که عبارتند از 1 – قَرَن : یک ناهنجاری در آلت تناسلی زن است که سبب می شود تا امکان انجام اعمال زناشوئی فراهم نباشد . 2 – جُذام : یک ناراحتی پو...

فسخ نکاح به دلیل بیماری اعصاب

پاسخ سلام وقت بخیرموارد بیماری هایی که نکاح رو قابل فسخ میکنن در قانون مدنی آورده شده و بیماری اعصاب از آن دسته نیست ولی شما میتونید از جهت اینکه به شما دروغ گفتن و پنهان کردن این بیماری رو، به عنوان کسی ...

فسخ نکاح

پاسخ با سلام و عرض ادب خیر نگران نباشید موفق باشید

فسخ نکاح

پاسخ سلام چنانچه جنون ایشان در حین عقد اثبات شود از موارد فسخ نکاح شناخته می شود مشروط بر اینکه قبل از عقد از آن مطلع نبوده باشید و در صورتی كه باكره نباشید مستحق دریافت تمام مهریه خواهید می باشید . موفق...