2723

مقایسه کردن همسر با دیگران

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 109 بازدید

سلام. وقتتون بخیر

من ۱9 سالمه و با عشقم در شرف رسمی شدن نامزدیمون هستیم. جدیدا خیلی نامزدم رو با برادرش مقایسه میکنم و خیلی در عذابم فقط و فقط بخاطر اینکه مدرک تحصیلی برادر نامزدم از نامزدم بالاتره و اینکه اون پسر اول خونه‌ست هرچند از لحاظ مالی و اینا فرقی نمیذارن ولی احساس میکنم خانوادش برادرش رو بیشتر دوست دارن. درصورتی که نامزد من کاری تره خوش اخلاق تره اصلا دنبال زن بازی و دوست دختر و این حرفا نبوده و نیست قسم میخورم. ولی برادرش از سن کم دنبال این کارها بوده و هرچی پول باباش بهش میده خرج دخترها میکنه. هرچیم داره از باباش داره و نامزد من. ولی نامزد من یه پسر پاک اهل و کار و تلاشه و مثل داداشش آماده خور نیست و پدرشم از این لحاظ ها بیشتر از داداشش قبولش داره. ولی همیشه پیش خودم فکر میکنم اگه اونم زن بگیره زن اونو بیشتر از من دوست دارن یا اونا رو بیشتر از ما احترام میکنن. نمیدونم چم شده بخدا بجای اینکه خوشحال باشم دارم بهترین روزهام رو خراب میکنم با این فکرهای مزخرف کمکم کنید توروخدا. مقایسه زندگیم رو نابود کرده باعث شده رفتارم با نامزدمم سرد بشه. چرا من نمیتونم نیمه‌ی پر لیوان رو ببینم؟!


اطلاعات تکمیلی

سن 19 جنسیت زن شغل دانشجو
پاسخ مشاور

مشاور خانواده

سلام همراه عزيز ✋🏻

ممنون از اينكه ما را انتخاب كرديد

دوست خوبم خودتان را باور كنيد .خودتان را باتمام ويژگيهای مثبت و منفی بپذيريد و دوست بداريد.هر گونه افكار منفی  را شناسايی كنيد كه اين افكار منفی از كجا آمده روی ارزش ها تعمق كنيد واز خودتان بپرسيد كه اصلا موضوع مورد فكر چقدرارزش دارد ؟

شرايط و احساسات موجود را با واقع بينی بررسی كنيد به مواردی كه حس مقايسه را در شما برمی انگيزد خوب فكر كنيد و از خودتان بپرسيد كه اين موارد تاچه حد واقع گرايانه هستند؟ نگرانی شما تا چه حد بر پايه شواهد واقعی است؟ آيا افكار شما موقعيت را بدترنميكند؟ مثبت انديش باشيد .

اين اقدامات به كاهش نگرانی‌های شما كمک ميكند :

نگرانی را به تنهايی تحمل نكنيد.با يک نفر قابل اعتماد راجع به مسائلتان حرف بزنيد. اين به شما كمک می‌كند كه مسائلتان را از يک منظر ديگر نيز بررسی كرده و آن‌ها را در يک مسير صحيح قرار دهيد. دريابيد كه آيا نگرانيتان پايه و اساسی دارد يا خير. ليست آن چيزهايی كه نگرانتان می‌كنند را بنويسيد. اين كار به شما كمک می‌كند كه معضلات واقعيتان را تفكيک و شناسايی كنيد.

وقت يا انرژی‌تان را برای نگران بودن هدر ندهيد. بلكه با مسايل مواجه شويد و آن‌ها را از بين ببريد. دوری كردن از مصايب و سختی‌ها نه تنها آرامش ايجاد نمی‌كند، بلكه، در بلندمدت، باعث استرس بيشتر خواهد شد.

از بدن خود مراقبت كنيد.هميشه غذاهای سالم بخوريد، خواب كافی و تمرينات ورزشی داشته باشيد. تمرينات ورزشی باعث آرامش عضلات و استراحت بدن می‌شوند. مراقبت از جسم، به تنهايی، از فشار نمی‌كاهد بلكه باعث به دست آمدن انرژی بيشتر جهت مواجه شدن با مسايل خواهد بود.

در لحظه زندگی كنيد.هرگز نگران آن‌چه كه در آينده رخ خواهد داد، و يا چيزی كه در گذشته اتفاق افتاده، نباشيد. بنابراين، فقط روی حال حاضر تمركز كنيد.

هميشه به جای چنبره زدن بر افكار منفی، بر جنبه مثبت همه چيز تمركز كنيد. به اضافه، خوش خلقی را نيز در خود افزايش دهيد.

جهت تفكر دقيق به خود مسايل، و در نهايت رسيدن به راه‌حل مناسب و خالی كردن ذهن از اضطراب،‌ برای مدت هر چند كوتاه، نگرانی‌ها را به كناری بگذاريد.

-خود را سرگرم كنيد.فعاليت زياد يكی از راه‌های علاج نگرانی است. سرگرم نگه داشتن خود، اجازه ورود افكار منفی به ذهن را نميیدهد.

نعمت های خود را شمارش كنيد.با تفكر بر روی مزايای خود، باعث كاهش حس نگرانی و در نتيجه، آغاز احساس آرامش خواهيد شد.

از حساسيت بيش از حد در هرزمينه بپرهيزيد

ساعت هايی از روز را در اتاق تاريک موزيک بزاريد و دراز بكشيد و سعی كنيد به چيزی فكر نكنيد ،كاملا آزاد و رها باشيد .بعد از مدتی ميتوانيد افكار و احساسات تان را كنترل كنيد .

نوشتن يادداشت های روزانه راهی بسيار خوب برای بيان احساسات و مقابله با احساسات منفی است .نوشتن در مورد مقايسه هايی كه ميكنيد براي درک بهتر و روبرو شدن با آن به شما كمک ميكند و همچنين يک دفترچه يادداشت سپاسگزاری داشته باشيد .

هر بار احساس کردید که افکار منفی به سمت شما سرازیر شده اند، به یک تابلو «توقف» بیاندیشید.

*این تصویر باعث می شود که افکار منفی از شما دور و افکار مثبت جایگزین شان شوند. افکار منفی انرژی زیادی از آدم می گیرند.

شما هم مانند دیگران لایق بهترین ها هستید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

مقایسه

پاسخ اعتماد به نفس!!!شما خودتان را نمیبینید،و این مقایسه کردنه ریشه داره،و در گذشته هست،و من از خوانواده یا روابط شما اطلاعاتی ندارم تا علت را بیابم،شما از مشاور کمک بگیرید،و همچنین کتابهای خوبی برای افزای...

مقایسه کردن من با دیگران توسط پدرم

پاسخ دوست عزیزم ، دختر مهربان سلام. میفهمم که مقایسه شدن حس خیلی بدی به شما داده است. اولین پیامد مقایسه شدن این است که باعث میشود شما از خودتون احساس رضایت نداشته باشید. اما در هر زمان به خودتون یاداوری ک...

مقایسه کردن و بی محبتی مادر

پاسخ سلام و درود در مورد کنکور الان شرایط راحت شده و‌اکر علاقه دارید تحصیلات داشته باشید دیر نیست و از هرجایی شروع بشه باز هم موفقیت همراه داره درباب تنهایی شما ،آیا در طول روز برنامه خاصی برای خودتان داری...

مقایسه کردن نوه ها در خانواده همسر

پاسخ درود بر شما از گفته‌های خانواده‌ی همسرتون (ببین پسر عمه‌ت چقد ذوق کرده. ببین چقد صحبت می‌کنه. تو چرا هیچی نمیگی و ...) میشه اینطور برداشت کرد که قصد دارند به فرزند شما هم همونقدر توجه و محبت کنند که ...