علاقه کودک به لوازم آرایشی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 83 بازدید

با سلام سوال من در رابطه با دختر سه سال و نیمه ام هست، دخترم علاقه خیلی زیادی به لوازم آرایش..خصوصا رژ لب و لاک ناخن داره، این درحالیه که خودم اطرافیانم چندان اهل آرایش کردن نیستیم..البته بجز یکی از جاری هام که مدام آرایش داره و این که دخترم زیاد هم اون رو نمی بینه..

دخترم‌ همیشه ازم میخواد خونه خاله ش ببرم..و اونجا مدام اصرار میکنه تا خاله ش آرایشش کنه .


من الان هیچی لوازم آرایشی ندارم ..با وجود بچه آرایش نمیکنم ..به این دلیل که نمیخوام ومواد آرایشی صورتم مالیده بشه به سرو صورت نوزادم..ودلیل بعدی برای نخریدن لوازم آرایشی اینه که میدونم دخترم با اصرار اونا رو ازم می گیره و میزنه به سر و صورتش و احیانا لباس هاش و مبل و درو دیوار...خب تمیز کردنش هم سخته..الان هم با مداد شمعی هاش  ناخنهاش و لبهاشو رنگ میکنه..

حالا سوالم ازمشاورین محترم اینه که چیکار کنم این علاقه دخترم به لوازم آرایشی کمتر بشه و از طرفی هم حسرت آرایش به دلش نمونه؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۵ جنسیت زن شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور روانشناسی کودک و نوجوان

با عرض سلام و وقت به خیر:
دوست عزیز قبل از هر چیز لغزش کلامی شما را اصلاح کنیم، ((فرزند سه و نیم ساله ی شما یک کودک است و دیگر نوزاد نیست.)) اهمیت اصلاح این لغزش کلامی به این دلیل است که به صورت ناخودآگاه او را نوزاد فرض می کنید و متعاقبا انتظاراتتان از او و حدود استقلال عملی هم که به کودک می دهید متناسب با همین فرض ناخودآگاهتان کاهش پیدا می کند، که برای فرزندتان بی آسیب نخواهد بود.
فرزند شما بر حسب جنسیت و سنی که دارد علاقه ی کاملا بهنجاری نسبت به زیباییهای زنانه پیدا کرده، و این موضوع اصلا جای نگرانی ندارد.
همچنین به خاطر داشته باشید که فشار و محرومیت در هر زمینه ای همواره حرص و ولع فرزندتان را در آن زمینه افزایش می دهد.
پس به شما پیشنهاد می دهم:
- تحریم خودتان را بشکنید و به عنوان یک خانم در حد متعارف خودتان از لوازم آرایشی استفاده کنید 
- لوازم های آرایشی مخصوص کودکان در بازار وجود دارد ، تحقیق کنید که کدام ها بهتر و استاندارد تر هستند و برای فرزندتان تهیه کنید و در اختیارش بگذارید( یک پکیج آرایشی فووول لازم نیست تهیه کنید به اندازه ی دو یا سه قلم که حرص و ولع فرزندتان را از بین ببرد)
- اجازه دهید همیشه دو یا سه قلم از این وسایل ها در اسباب بازیهایش باشد
سربلند باشید مثل شمشاد

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

مصرف لوازم آرایشی تاریخ گذشته

پاسخ سلام نوع پوستتون و نوع جوشاتون رو بگین که التهابیه یا زیرپوستی؟

مصرف لوازم آرایشی در بارداری

پاسخ سلام دوست عزیز بله می توانید استفاده کنید مصرف کرم پودر پنکک و خط چشم در دوران بارداری ممانعتی ندارد موفق باشید

پرایمر آرایشی

پاسخ با عرض سلام وخسته نباشید استفاده از پرایمر برای پوست شما بی ضرر است ،

لوازم آرایش و رنگ مو در بارداری

پاسخ اگر از مارک‌های معتبر آرایشی استفاده میکنید آرایش کردن ضرری نداره رنگ کردن مو خیلی در بارداری توصیه نمیشه خصوصا سه ماهه اول و سوم