2723

نداشتن اعتماد به نفس در رانندگی

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 587 بازدید 1 تبادل تجربه

سلام

من الان ۸ ساله گواهینامه دارم ولی امسال تونستم ماشین بخرم. اما از زمانی که ماشین خریدم همسرم اونو سوار میشه و به هیچ عنوان رانندگی منو قبول نداره...من برای اینکه به نظرش احترام بذارم رفتم چند جلسه مجدد کلاس و مربیم گفت که واقعا احتیاجی به کلاس بیشتر نداری و باید بیشتر پشت فرمون بشینی تا مسلط بشی. اما همسرم اجازه نمیداد و میگفت من وقتی کنارت میشینم اعصابم خورد میشه و تو بازم باید بری کلاس. در حالی که خودم این عقیده رو ندارم...تو این مدت که رانندگی میکنه تا حالا خودش چندتا اشتباه فاحش داشته اما من چیزی نمیگم اما اون مدام اشتباهات کوچیک من رو به زبون میاره و وقتی میخوام ازش ماشین بگیرم با کنایه میگه الان پول نداریم دیه مردم رو بدیم...در واقع اصلا حمایتم نمیکنه و فقط با حرفایی که میزنه اعتماد به نفس من رو از بین می بره...از طرفی من هم واقعا دوست دارم رانندگی کنم و از طرفی هم نمیخوام این موضوع باعث جنجال بشه...نمیدونم چه کاری باید انجام بدم

لطفا منو راهنمایی کنید

ممنونم

اطلاعات تکمیلی

سن 27 شغل مهندس
پاسخ مشاور

روانشناس و مشاور

با سلام
واکنش های افرادی که مدت بیشتری رانندگی کردند در برابر افرادی که با وجود مهارت لازم مدت زمان کمتری رانندگی کردند معمولا همین گونه است. این مساله بیشتر از اینکه به مهارت شما در رانندگی مربوط باشد به مدت زمان رانندگی و خصوصا جنسیت شما و نقش جنسیتی که همسر شما از رانندگی یک زن در ذهن دارد بر می گردد.

در نتیجه 3 مساله را باید در نظر بگیرید:

1- این که روی خواسته خود بمانید و سعی کنید این پافشاری بدون جنجال اتفاق بیوفتد. برای اینکه بتوانیم این نوع خواسته های به حق و یا خواسته های مشابه را به خوبی مطرح کرده و مدیریت کنیم برای شما کتاب مفیدی معرفی می کنم.

2- این که شما مهارت لازم را دارید و مربی شما این نکته را تایید کرده کافی است ( با وجود این که می توانست از شما پول بیشتری دریافت کند و کلاسها را طولانی تر در نظر بگیرید) تا نه تنها همسر شما بلکه تمام جهان هم در صف مخالفان قرار بگیرند نتوانند، اعتماد بنفس شما رو از بین ببرند. این مساله تنها وتنها به خود شما بر می گردد که نیاز به تایید بیرونی نداشته باشید و از درون خود را تایید کنید.

3- به عنوان مثال می توانید در ابتدا از او در فضایی صمیمی درخواست کنید و این مدل را امتحان نمایید که :
عزیزم من احساس می کنم رانندگی تو خیلی خوبه و خیلی دوست دارم کنار تو بیشتر یاد بگیرم . دلم می خواهد کنار تو باشم . چطوره که روز های تعطیل مثل جمعه ها یا ایام تعطیل صبح ها جایی بریم که خلوت باشه و من کنار تو تمرین کنم . روز های تعطیل و یا مکانهای خلوت زمان مناسبی است و همینطور بایستی کمی آستانه تحمل خودتان را بالا ببرید و اگر تذکری در هنگام رانندگی داد سعی کنید نادیده بگیرید تا به مرور اعتماد او جلب شود.
این که شما از او درخواست کنید و احساس تکیه گاه بودن رو به او بدهید شاید بتواند به این مساله کمک کند. اگر بعد از این مرحله و دو یا سه بار تلاش شما و دادن این احساس و شخصیت به او همچنان مشکل باقی ماند در مرحله بعدی حتما روی خواسته خود پافشاری بیشتری داشته باشید و به هیچ عنوان از حق خودتان برای رانندگی کوتاه نیایید . حتی اگر تصادفی رو هم تجربه کردید مدام به خودتان یادآوری کنید که در رانندگی تصادف کردن هم وجود دارد و شما تنها فردی نیستید که تصادف کردید . ترس از تصادف نباید مانع شما برای رانندگی شود. بهترین راننده ها هم با یک بی احتیاطی از طرف خود و یا حتی فرد دیگر فاجعه درست کردند و این دلیل نمی شود که رانندگی نکنند. بسیاری از آدمها بودند که در هنگام رانندگی عابر، موتور سوار و یا ماشینی با بی احتیاطی خود باعث شدند که تصادف ایجاد شود . پس در نتیجه این مساله نباید دست آویزی برای عدم رانندگی شما باشد.
شاد و پیروز باشید.

برای بیان صحیح خواسته ها و روش مناسب گفتگو می توانید از کتاب مفید برای زن و شوهر ها وقت زندگی بهتر رسیده استفاده نمایید.

تجربه شما

login captcha

بسیار سپاسگزارم

پرسش ها و پاسخ های مشابه

درد دست و گردن هنگام رانندگی

پاسخ سلام وقت بخير مشكلات شانه كمي پيچيدگي دارند ان هم به علت تجمع اعصاب ، عضلات و اجزاي مختلف در اين منطقه است. بايد بين درد شانه و گردنتان افتراق داده شود. سعي كنيد دستتان بالا تر از ٩٠ درجه بالا نيايد ...

رانندگی در دوران بارداری

پاسخ سلام اگر درد یا خونریزی ندارند مسئله ای نیست

دردکمر در هنگام رانندگی

پاسخ با سلام در ابتدا بايد علت اين درد مشخص شود. مي توانيد جهت معاينه به ارتوپد يا مراكز فيزيوتراپي مراجعه كنيد. حين رانندگي ، دو حوله كوچك را رول كنيد و به شكل عمودي توسط آن گودي كمر خود را پر كنيد . ف...

پیگیری ثبت تخلف اخلاقی در دوربین راهنمایی و رانندگی

پاسخ سلام و وقتتون بخیر متاسفانه باید بگم که همسربرادرتون شخصا باید تشریف ببرن برای پیگیری مورد پیش اومده و وضعيت بارداری ایشون دلیل موجهی برای عدم حضورشان نخواهد بود موفق باشید